۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84843124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۵ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس‌جمهور به دانشگاه فرهنگیان خراسان‌شمالی ابلاغ شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: ۹۵ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به این دانشگاه ابلاغ شد که این میزان اعتبار برای ساخت طرح های عمرانی و آموزشی هزینه می شود.

محمدعلی نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ پردیس خواهران و برادران دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با مشکلات زیادی از جمله کمبود فضای آموزشی مواجه است که با هزینه کرد این اعتبار بخشی از کمبودها برطرف می شود.

وی تصریح کرد: پردیس برادران این دانشگاه نیاز به ۱۶ هزار متر مربع فضا دارد که تاکنون یک سوم آن فراهم شده است و پردیس خواهران به ۱۰ هزار متر مربع فضا نیاز دارد که تاکنون هیچ فضایی ملکی در اختیار این پردیس قرار نگرفته است.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی ادامه داد: دانشجو معلمان دختر در فضاهای استیجاری و حتی مدارس مشغول به تحصیل هستند که با این اعتبار بسیاری از مشکلات این دانشگاه برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در ۲ پردیس جداگانه دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تحصیل می کنند.

دانشگاه فرهنگیان به خصوص پردیس خواهران با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، دانشجویان دختر در فضایی مدرسه‌ای در داخل شهر تحصیل می‌کنند و دانشجویان پسر نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر بجنورد و در محل اصلی سایت دانشگاه اسکان یافته و به تحصیل مشغول اند.

زیرساخت‌های این مرکز آموزش عالی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست چرا که دانشگاه فرهنگیان ماهیت شبانه روزی دارد و باید مراکز رفاهی، غذاخوری و خوابگاه در درون پردیس موجود باشد و همچنین به دلیل اینکه این دانشجویان دوره‌های کارورزی نیاز دارند باید به راحتی به مرکز شهر دسترسی داشته باشند.

شمار دانشجویان دانشگاه‌های خراسان شمالی حدود ۲۸ هزار نفر است که این تعداد دانشجو در ۳۴ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha