توصیه‌های کلیدی نفرات برتر کنکور؛ از برنامه‌ریزی تحصیلی تا رسیدن به هدف+فیلم

استان‌ها- ایرنا- نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، مهمترین عوامل موفقیت خود در این ماراتن علمی را تلاش، پشتکار و استمرار در اجرای برنامه‌های درسی، مطالعه دقیق و عمیق منابع آموزشی، برنامه‌ریزی جامع و منسجم در مسیر اهداف از پیش تعیین شده، حمایت خانواده و آموزگاران و توکل به خدا عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، ماراتن کنکور ۱۴۰۱ در حالی به ایستگاه اعلام نتایج اولیه رسید که بررسی ها نشان می دهد هرچند داوطلبان تهرانی در کسب رتبه های برتر گوی سبقت را از دیگر استانها ربودند اما از شهرهای مشهد، تبریز، اراک، اصفهان، کرمانشاه، گرگان، یاسوج، بروجن، یزد و ارومیه نیز نفرات برتر در پنج گروه آزمایشی خوش درخشیدند.

خبرنگاران ایرنا در مراکز استان ها به سراغ نفرات برتر کنکور سراسری امسال و خانواده هایشان رفتند و رمز موفقیت آنان را در این رویداد علمی - آموزشی جویا شدند:

توصیه های کلیدی نفرات برتر کنکور از پشتکار و برنامه ریزی در تحصیل تا توکل به خدا

کهگیلویه و بویراحمد / رتبه یک کنکور تجربی: برای خودم هدف مشخصی تعیین کردم

فرناز حسن زاده دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد با میانگین تراز هفت هزار و ۶۳۲ در کنکور سراسری ۱۴۰۱ توانست به رتبه اول رشته علوم تجربی دست یابد.  حسن زاده درباره موفقیت بزرگ خود در کنکور سراسری می گوید: برای خودم هدف مشخصی تعیین کرده بودم و با برنامه ریزی به طور میانگین روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز مطالعه می کردم.

وی تاکید کرد: تابستانی که از کلاس نهم می خواستم در کلاس دهم ثبت نام کنم درس خواندن را به طور جدی آغاز کردم و معتقدم کسب رتبه اول به هوش بالا نیاز ندارد بلکه یک فرد با هوش متوسط می‌تواند با سختکوشی و هدف‌گذاری به نتیجه برسد.

این رتبه برتر کنکور سراسری افزود: دانش آموزان باید برنامه ریزی منسجم برای خود داشته باشند و هدف گذاری داشته باشند.حسن زاده تاکید کرد: استفاده بیش از حد و کنترل نشده از فضای مجازی بسیار وقت گیر است و به دانش آموز ضربه می زند.

توصیه های کلیدی نفرات برتر کنکور از پشتکار و برنامه ریزی در تحصیل تا توکل به خدا

چهارمحال و بختیاری / رتبه سوم کنکور تجربی: با تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی درست به هدفم رسیدم

در آزمون ورودی امسال دانشگاه های سراسر کشور، سبا رضائی بروجنی رتبه سوم و رتبه یک منطقه‌ای گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور سراسری سال ۱۴۰۱، رمز موفقیت خود در کنکور سراسری را تلاش شبانه‌روزی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی دقیق مهمترین عامل موفقیت در کنکور است و با تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی درست به هدفم رسیدم.

وی که ساکن شهرستان بروجن بوده و در دبیرستان تیزهوشان تحصیل کرده است، افزود: هر فرد باید در زندگی به دنبال هدف خود باشد و دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان داوطلب شرکت در کنکور باید برای رسیدن به اهداف خود با پشتکار تلاش کنند و با یک برنامه و هدف مشخص با پشتکار و تلاش به اهداف خود دست یابند.

رضائی بروجنی از دانش‌آموزان خواست تا برای رسیدن به اهداف خود و موفقیت در کنکور سراسری خستگی‌ها را کنترل کنند و در مسیر هدف خود با انگیزه بالا و پشتکار قدم بردارند، تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

توصیه های کلیدی نفرات برتر کنکور از پشتکار و برنامه ریزی در تحصیل تا توکل به خدا

یزد / رتبه دوم کنکور گروه تجربی:  کسب رتبه به اندازه رسیدن به هدف برایم مهم نبود

علیرضا دهقانی تفتی رتبه دوم کنکور سراسری در رشته تجربی از یزد گفت: پس از لطف بیکران خداوند، موفقیتم حاصل تلاش مستمر برای رسیدن به هدفی بود که برای خود مشخص کرده بودم، در این مسیر رسیدن به رتبه برتر هدف اولم نبود.

به گفته وی علاوه بر پشتکار و تلاش‌های مستمر، کمک های خانواده ، معلمان و کادر مدرسه و دوستان در کسب این موفقیت بسیار مهم و تأثیرگذار بود.

وی که تحصیل کرده دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی یزد است، افزود: انتظار کسب رتبه دوم کشوری را نداشتم بلکه تمام سعی و تلاش بر این بود که رتبه خوبی در آزمون سراسری کسب کنم که به لطف خدا به هدفم رسیدیم.

دهقانی تفتی توانایی و تلاش فردی را مهمترین رازهای موفقیت و دست یافتن به اهداف دانست و اظهار داشت: روزانه به طور میانگین بین هفت و تا ۱۰ ساعت مطالعه می کردم و پس از مطالعه کامل کتاب‌های درسی از ظرفیت کتاب‌های کمک درسی و تست نیز استفاده و در آزمون های آمادگی کنکور  هم شرکت می کردم.

اصفهان /رتبه اول کنکور هنر: رمز برتر شدنم پشتکار و جدی گرفتن هدف بود

 کیا ناز شاطریان رتبه اول کنکور سراسری در رشته هنر از اصفهان گفت: یکی از عوامل و رمزهای موفقیت و کسب مقام برتر در آزمون سراسری ورود به دانشگاه، پشتکار و جدی گرفتن مسیر و هدفم برای تحصیل در این رشته بود.

وی افزود: رشته هنر بسیار وسیع و دارای منابع متعدد است که در این مسیر تنها با تلاش بسیار می‌توان قله موفقیت را فتح کرد؛ برای موفق شدن در این مسیر با توجه به هدفی که انتخاب کرده بودم وقت بسیاری گذاشتم و در برخی رده‌های تخصصی هم شرکت کردم.

رتبه اول کنکور سراسر هنر افزود: در کنار تلاش‌های مستمر، همراهی و کمک خانواده هم برای کسب این موفقیت بسیار مهم و تأثیرگذار بود.


کرمانشاه / رتبه اول رشته علوم انسانی: پشتکار مهمترین رمز موفقیتم در کسب رتبه یک بود

محمد بهرامی دانش آموز کرمانشاهی که رتبه اول رشته علوم انسانی در کنکور ۱۴۰۱ را کسب کرده، مهمترین عامل موفقیت خود را پشتکار و استمرار در اجرای برنامه‌های درسی دانست و گفت: اگر هدفی داشته باشیم و در راستای رسیدن به آن برنامه‌ریزی، استمرار و پشتکار داشته باشیم قطعا به آن خواهیم رسید.

این دانش آموز موفق کرمانشاهی در ادامه با بیان اینکه از اول دبیرستان در پایه دهم تا زمان کنکور به طور مستمر و پیوسته طبق برنامه ریزی قبلی درس خواندم؛ به کسانی که می خواهند از او الگو بگیرند توصیه کرد: ابتدا هدف شان را مشخص کنند بعد مسیر رسیدن به آن را ترسیم و برنامه ریزی نمایند.

این دانش آموز موفق در بخش دیگر از صحبت های خود، از دانش آموزان خواست بر حسب علاقه ذاتی شان دست به انتخاب رشته بزنند، نه براساس احساسات که چون فلان دوستم رفته رشته علوم تجربی من هم باید بروم و در انتخاب رشته هایشان حتما از یک پایه منطقی استفاده کنند، که واقعا در آینده می خواهند چه کاره بشوند و در راه رسیدن به آن چه کار باید انجام بدهند.

پشتکار و تلاش، رمز موفقیت تک رقمی‌های کنکور۱۴۰۱ تبریز

سه دانش آموز تبریز که موفق به کسب رتبه های تک رقمی در گروه های آزمایشی کنکور ۱۴۰۱ شده اند پشتکار و تلاش و حمایت خانواده ها را رمز موفقیت خود عنوان کردند. دانش آموزان تبریزی موفق شدند رتبه های اول گروه آزمایشی زبان های خارجی، دوم رشته علوم انسانی و پنجم رشته علوم تجربی را در کنکور سراسری ۱۴۰۱ کسب کنند.  

کیارش علیزاده رتبه یک گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، مائده ملکی رتبه ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و نگار هاشم زاده رتبه پنج گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کردند.

کیارش علیزاده نفر اول کنکور در گروه آزمایشی زبان های خارجی رمز موفقیتش را پشتکار و علاقه‌مندی به مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: در کلاس‌های حضوری و غیرحضوری و آزمون‌های کنکور به صورت محدود حضور یافتم و اندوخته هایم برای رسیدن به این موفقیت استفاده کردم.

وی اظهار کرد: انتظار کسب رتبه نخست کشوری را نداشتم و در خوشبینانه ترین حالت، رتبه دهم را برای خودم پیش بینی کرده بودم؛ روزی هشت ساعت مطالعه به صورت برنامه‌ریزی و مفید داشتم و برای انتخاب رشته منتظر اعلام نتایج عمومی رشته ریاضی خواهم ماند اما احتمالا از گروه زبان انتخاب رشته کنم.

مائده ملکی نفر دوم گروه آزمایشی علوم انسانی نیز رمز موفقیتش را تلاش و کوشش و حمایت خانواده، دوستان و اساتیدش عنوان کرد و گفت: از اینکه نتیجه تلاشم را گرفتم خوشحالم.تا حدودی به کسب رتبه خود امیدوار بودم اما انتظار این رتبه را نداشتم.

ملکی در مورد مدت زمانی که روزانه برای کنکور درس خوانده خاطرنشان کرد: چون در مقاطع دهم و یازدهم خوب درس خواندم در سال پایانی به مشکل برنخوردم و همه فکر کنکور بودم و روزانه تا ۱۲ ساعت برای کنکور درس می خواندم.

نگار هاشم زاده رتبه پنجم کنکور تجربی نیز با بیان اینکه انتظارم داشتم نفر اول دوم در این گروه آزمایشی باشم، گفت: پشتکار، برنامه ریزی، زمان بندی و علاقه‌مندی به درس و تحصیل رمز موفقیتم در کنکور بودند.

وی افزود: به مدت سه سال تفریحاتم را کنار گذاشتم تا با تمام توانم در کنکور شرکت کنم. روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت برای مطالعه کنکور اختصاص داده بودم و سه سال این برنامه را دنبال کردم.

توصیه های کلیدی نفرات برتر کنکور از پشتکار و برنامه ریزی در تحصیل تا توکل به خدا

گرگان /نفر چهارم کنکور ریاضی: هرگز در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم/ ماهانه یک بار خواندن قرآن را تمام می‌کنم

 امیرهمایون شریفی‌زاده اهل گرگان که رتبه چهارم کنکور ریاضی و فنی ۱۴۰۱ را کسب کرده گفت: هرگز در کلاس‌های آن‌لاین و حضوری کنکور شرکت نکردم و فقط در مقطعی از زمان آمادگی برای حضور در این آزمون، با دوستانم از کلاس خصوصی معلمان دبیرستان استفاده کردم.

وی اظهار داشت: با تجربه‌ای که از شرکت در کنکور به دست آوردم معتقدم نباید دانش آموزان خود را درگیر شرکت در کلاس کنکور و استفاده از کتاب‌های خاص کنند بلکه می‌توانند با هدف‌گذاری دقیق و استفاده از منابع کافی، با شروع مطالعات از تابستان برای قبولی در رشته مورد علاقه تلاش کنند.

نفر چهارم رشته ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۱ ادامه داد: از تابستان سال گذشته با مطالعه روزانه حدود چهار ساعت، درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم و در ۲ ماه منتهی به برگزاری آزمون، مدت زمان مطالعه و مرور کتاب و منابع را به ۹ ساعت افزایش دادم.

بیش از یک میلیون ۱۵۷هزار داوطلب مجاز معادل ۸۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی شدند که حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال جاری پذیرش می‌شوند.

به گزارش ایرنا، با اعلام اسامی نفرات برتر آزمون سراسر سال ۱۴۰۱ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی،علوم انسانی،هنر و زبان‌های خارجی از استان اصفهان، "کیا ناز شاطریان" در گروه آزمایشی هنر و "امیر ماهان معصومی" در گروه علوم ریاضی و فنی رتبه اول و ششم را کسب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha