امام جمعه سمنان: سوگواره‌های حسینی استفاده از زبان هنر برای تحقق جهاد تبیین است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: هنر یکی از راههای مهم در اجرای جهاد تبیین است و سوگواره های حسینی نیز در این جهاد که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم  گفت: توسعه و ترویج فرهنگ حسینی ازراههای تحقق جهاد تبیین است.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبری در جمع امامان جمعه کشور تاکید کرد: عدالت محوری و ظلم ستیزی از ویژگی های فرهنگ حسینی و عاشورا است که باید مورد توجه باشد.

مطیعی، با تجلیل از دست اندرکاران برگزاری سوگواره مهر محرم به هم افزایی دستگاههای فرهنگی در اجرای این سوگواره نیز اشاره کرد و گفت: این همکاری و مشارکت دستگاههای فرهنگی استان سمنان بسیار ارزشمند است و تاثیر بسزایی در کسب موفقیت ها و تداوم این سوگواره داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان حمایت خود را از این سوگواره بیان کرد و گفت: تلاش دارد تا در برنامه های این سوگواره از جمله بازدید از نمایشگاه آن مشارکت و همکاری نماید.

سوگواره مهر محرم تجلیگر نشاط معنوی فرهنگ عاشورایی مردم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز دراین آیین با تاکید بر گستردگی و تنوع آیین های عزاداری در این استان گفت: سوگواره مهر محرم تلاش دارد تا این نشاط معنوی را به تصویر کشیده و منتقل نماید.

فرشید فلاح افزود: تنوع آیین های عزاداری ایام محرم در این استان به گونه ای است که در نقاط شهری و روستایی فعالیت های متنوعی با مشارکت عزاداران حسینی برگزار می شود.

وی این فعالیت ها را سرمایه ارزشمند و پیشینه ای تاریخی برای استان سمنان دانست و اظهار داشت: در برگزاری سوگواره مهر محرم هم افزایی بسیار خوبی بین دستگاههای مختلف فرهنگی اعم از صدا و سیما، حوزه هنری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی شهرداری ایجاد شده و همین عامل باعث افزایش کیفیت و تداوم برگزار این سوگواره شده به طوریکه امسال شاهد برگزاری پانزدهمین دوره آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) گفت: این سوگواره با تجمیع سوگواره های سیب، اشراق و مهر محرم برگزار می شود و سوگواره مهر محرم نیز با پشتیبانی و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاههای این استان برگزار می شود

نمایشگاه سوگواره محر محرم در سه شهر کشور

دبیر سوگواره مهر محرم نیز از برپایی سه نمایشگاه از آثار برتر این سوگواره در شهرهای سمنان، تهران و مشهد مقدس خبر داد.

میثم قدس پور هم د راین نشست افزود: اولین نمایشگاه در دهه دوم محرم در سمنان، دومین نمایشگاه در دهه سوم محرم در مجلس شورای اسلامی و سومین نمایشگاه با هماهنگی آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) برپا خواهد شد.

وی گفت: سوگواره مهر محرم امسال در قالب بخش فیلم و عکس دومین سوگواره بین المللی "ما ملت امام حسینیم" همراه با دو سوگواره سیب و اشراق برگزار خواهد شد.

قدس پور، با تقدیر از حمایت های نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان از این سوگواره یادآور شد: سوگواره مهر محرم یکی از پرسابقه ترین سوگواره های حسینی کشور است که با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و چندین دستگاه فرهنگی این استان برگزار می شود.

دبیر سوگواره مهر محرم یادآور شد: این سوگواره امسال در موضوعات مختلف هنر جهاد تبیین و غیرت دینی، هیئات خانگی و تربیت حسینی و نیز مسوولیت اجتماعی و همدلی حسینی برگزار می شود و پنجم مهر مصادف با پایان ماه صفر مهلت ارسال آثار به این سوگواره است.

این سوگواره امسال در موضوعات و محورهای هنر جهاد تبیین و غیرت دینی، هیئات خانگی و تربیت حسینی و نیز مسوولیت اجتماعی و همدلی حسینی برگزار می شود و مهلت ارسال آثار به سوگواره مهر محرم تا پنجم مهر و پایان ماه صفر تعیین شده است.

 پویش تولید محتوای دیجیتال مهرمحرم نیز در دو بخش پویش تولید محتوای عمومی و پویش تولید محتوای حرفه ای برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت دراین سوگواره می توانند آثار و تولیدات خود را به روش های نشر محتوا در شبکه های اجتماعی با هشتگ #م ت_امام_حسین #من_حسینی_ام #مهر_محرم و نیز از طریق ثبت نام و بارگذاری در سایت مهرمحرم به آدرس www.MehreMoharram.ir  ارسال نمایند.

 اولویت‌های موضوعی این سوگواره مشتمل بر هنر جهاد تبیین و غیرت دینی، هیئات خانگی و تربیت حسینی و مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی است و علاقه مندان برای شرکت در دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) می توانند آثار خود را تا پایان ماه صفر المظفر مطابق با پنجم مهر سالجاری ارسال نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha