به گزارش ایرنا براساس اعلام روز گذشته سازمان سنجش ۲ دانش آموز ارومیهای موفق شدند رتبههای چهارم و هشتم گروه آزمایشی علوم تجربی را در کنکور سراسری ۱۴۰۱ کسب کنند.
محمد طه رنجی و رضا نوری در گروه آزمایشی علوم تجربی از مدرسه شهید بهشتی یک ارومیه موفق شدند تا به این رتبهها دست یابند.
والدین در خانه و دبیران مدرسه نقش مهمی در موفقیت دانش آموزان دارند
محمد طه رنجی به خبرنگار ایرنا گفت: پشتکار خودم، عاقبت اندیشی و همراهی خانواده و مدرسه مهمترین عامل در کسب این موفقیت بوده و نمیتوان سهم جداگانه برای اینها لحاظ کرد چون همه در کنار هم در این زمینه نقش داشتند.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای کنکور را از پایه دهم شروع کرده بودم، ادامه داد: مطالعه دروس تخصصی را از پایه دهم شروع کردم ولی مطالعه فشرده را از خرداد سال گذشته آغاز کردم.
این دانش آموز که یکی از والدینش مهندس معدن و دیگری مهندس کامپیوتر است، افزود: منابع مورد استنادم اول کتاب درسی و بعد جزوه معلمان بود و در مرحله آخر تمرین و تست زنی را انجام دادم.
وی از دانش آموزان خواست تا وارد حواشی کنکور نشوند تا ذهنشان در آرامش باشد و مطمئن باشند اگر تلاش کنند کنکور بهترین و آسانترین آزمون آنها خواهد بود.
برنامه ریزی و پشتکار عامل موفقیت ام بوده است
رضا نوری نفر هشتم کنکور سراسری در گروه آزمایشی رشته تجربی که هم مدرسه ای محمد طه رنجی بوده و در مدرسه شهید بهشتی یک ارومیه (سمپاد) تحصیل کرده است نیز در این زمینه معتقد است برنامه ریزی و جدی بودن در تحصیل عامل موفقیت او بود و حمایت و تشویق مدیر و معلمان در داخل مدرسه و در بیرون از مدرسه نیز نقش مهمی در کسب این موفقیت داشته است.
وی که به گفته خودش پدرش بازنشسته بانک و مادرش یک فرهنگی است، اظهار کرد: والدین باید در این زمینه محیط منزل را آرام نگه دارند تا فرزندان بتوانند در محیطی مناسب تحصیل کنند و این شرایط برای او فراهم بوده است.
نوری با بیان اینکه خبر موفقیتش را از اخبار سراسری شنیده است، گفت: وقتی شنیدم رتبه چهارم هستم آرامشی خاص پیدا کردم چرا که نتیجه ثمرات سالها تلاشم را دیدم البته انتظار نداشتم رتبه چهار را کسب کنم.
وی با اشاره به اینکه مطالعه دروس را از دهم و یازدهم انجام میدادم، افزود: مطالعه فشرده را از خرداد ۱۴۰۰ شروع کردم و والدینم و همه دبیران به من کمک کردند و همیشه آماده پاسخگویی به سوالات بودند.
این دانش آموز با بیان اینکه در این سالها اوقات فراغتی نداشتم ولی وقتی خسته میشدم همراه خانواده بطور محدود فیلم تماشا میدیدیم، ادامه داد: من علاقه ای به خروج از منزل و تلف شدن وقتم نداشتم و هر ساعت برای من فرصتی جهت آموختن بود.
نوری اظهار کرد: کرونا برای ما فرصت خوبی بود چون رفت و آمد کم شده بود و در منزل فرصت خوبی برای آموزش داشتم و ارتباط با مدرسه از طریق کلاسهای آنلاین و شبکه شاد دایر بود.
هر ۲ نفر این دانش آموزان علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی هستند و در مدرسه تیزهوشان ارومیه تحصیل کردهاند.
نظر شما