سیلاب ۷۱۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری حجم خسارت‌های وارده به این بخش بر اثر سیلاب را ۷۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین خسارت وارده به زیرساخت‌های کشاورزی استان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برزگر روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان افزود: ۳۴۰ میلیارد تومان این خسارت مربوط به بخش کشاورزی و ۳۷۵ میلیارد تومان مربوط به بخش عشایری است.

وی ادامه داد: از خسارت بخش کشاورزی، ۲ هزار و ۵۰۰ تن در حوزه شیلات، یک هزار و ۳۰۰ هکتار در حوزه زراعت و ۷۵۰ راس مربوط به دام سبک و تخریب ۱۰۰ جایگاه دام گزارش شده است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به خسارت‌های بخش عشایری نیز اشاره کرد و گفت: خسارت متوجه ۳۸ هزار هکتار از مراتع، یک هزار هکتار در بخش زراعت، ۱۵۰ هزار هکتار در بخش باغات و بیش از چهار هزار دام سبک شده است.

برزگر خاطرنشان کرد: ۸۵ تیم ارزیاب در حال برآورد دقیق و کارشناسی خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان هستند.

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

سرپرست شهرداری شهرکرد نیز به نمایندگی شهرداری‌های استان نیز در این نشست با اشاره به خسارت‌های وارده به این بخش، اظهار داشت: نیروهای شهرداری در خصوص تخلیه آب در معابر و منازل مسکونی تلاش ویژه‌ای به کار گرفتند.

عبدالصادق نجفی تصریح کرد: شهرکرد به عنوان مرکز استان از وجود ماشین آتش نشانی نرده‌بانی بی‌بهره است این در حالیست که یکی از نیازهای ضروری شهر به شمار می‌رود.

مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نیز از وارد شدن ۴.۵ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات این شرکت خبر داد و گفت: این خسارت‌ها شامل پارگی سیم‌ها،شکست پایه‌ها و سایر خسارت‌های وارده به تاسیسات برق بوده است.

جهانبخش سلیمیان سرپرست شرکت گاز استان نیز خسارت این حوزه را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برق در تمامی نقاط استان وصل و ایمن‌سازی شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری نیز خسارت وارده به این نهاد را سه میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این خسارت‌ها شامل آسیب به آبشخورها، ۲ پست دیده‌بانی و یک دکل بی سیم بوده است.

سعید یوسف‌پور تصریح کرد: همچنین به سبب اینکه امامزاده بارده در منطقه حفاظت شده شیدا واقع شده است مسئولیت پاکسازی امامزاده را نیروهای محیط زیست عهده دار شدند که در سه نوبت انجام گرفت.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستانهای این استان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha