۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84844023
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲۲ هزار معتاد در خراسان‌شمالی تحت درمان قرار گرفتند

بجنورد- ایرنا- دبیر شواری مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۲۱ هزار و ۷۰۰ هزار نفر از معتادان این استان از ابتدای امسال تاکنون در چرخه درمان اعتیاد قرار گرفتند.

ابوالحسن نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد در مراکز ماده ۱۵ که درمان اعتیاد اختیاری است و معمولا به صورت سرپایی و بستری با کسب مجوز از اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت می‌کنند، در چرخه درمان قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین در مراکز ماده ۱۶ که درمان اعتیاد اجباری است، معتادان متجاهر و فاقد سرپناه سه تا ۶ ماه به صورت رایگان نگهداری و تحت درمان قرار می گیرند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: اینک ۲ مرکز بازتوانی معتادان و کمپ ترک اعتیاد در مرکز استان، ۱۵ مرکز اقامتی، یک مرکز کاهش آسیب دی ای سی، شلتر، یک مرکز ماده ۱۶ و ۷۰ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته، گفت: متاسفانه معتادان بعد از ترک اعتیاد و ترخیص از مراکز ماده ۱۶ دوباره بعد از جمع آوری توسط دستگاه های قانونی به این مراکز بر می گردند که لازمه جلوگیری از این امر نیازمند اتصال بهبودیافتگان به بازار کار و اشتغال است.

نجفی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و حمایت های اجتماعی از افراد بهبودیافته امر مهمی است که با اجرایی کردن آن دیگر کمتر شاهد بازگشت این افراد به سمت اعتیاد خواهیم بود.

وی افزود: در همین راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر یک سری امتیازاتی مانند حق بیمه به کارآفرینان تخصیص می دهد به گونه ای که در صورت بکارگیری افراد بهبودیافته در کارگاه‌ها  ۵۰ درصد حق بیمه آنها را شورای مبارزه با مواد مخدر پرداخت می کند.

جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha