محدودیتی در تزریق انواع واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: محدودیتی در تزریق واکسن‌های مربوط به کرونا به استثنای آسترازنکا در این استان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، محمدامین ولی زاد روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: درصدد هستیم تا در کنار پایگاه‌های واکسیناسیون و مراکز خدمات جامع سلامت، فعالیت تیم‌های سیار واکسیناسیون برای لکه‌گیری نیز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: متاسفانه استقبال از واکسیناسیون پایین بوده و عادی‌انگاری و چالش افراد ضد واکسن باعث کاهش استقبال از این امر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: مردم مطمئن باشند که افزایش واکسیناسیون به منظور رساندن به ضریب اطمینان ایمنی‌زایی در جامعه الزامی است.

ولی زاد ادامه داد: در کنار واکسیناسیون، رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های مربوط به پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی بسیار ضروری بوده و لازم است همه افراد جامعه به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به احتمال درگیر بودن همه افراد جامعه در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها و بی توجهی به دریافت دزهای مختلف واکسن گفت: طبق بررسی‌ها ۱۲ درصد بستری‌های مربوط به بیماری کووید ۱۹ در استان از اول تیرماه کودکان هستند.

سیدجلیل موسوی افزود: طی هفته جاری نسبت به هفته قبل و ۲ هفته قبل، کل بستری‌ها، بستری‌های روزانه، بستری‌های ICU، تعداد تست‌های انجام شده، موارد مثبت روزانه، نسبت تست‌های مثبت، فوتی با PCR مثبت و منفی روند افزایشی دارند و این افزایش قابل توجه و تامل است.

وی اظهار کرد: البته باید توجه داشت که هیچکدام از فوتی‌های اخیر دُز چهارم یا یادآور را دریافت نکرده بودند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا درآذربایجان غربی یادآور شد: از نظر واکسیناسیون نوبت سوم و چهارم وضعیت استان اصلا رضایت‌بخش نیست در حالی که نوبت سوم و دُز یادآور در ایمنی‌زایی واکسن نقش اساسی دارند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۳۶۱ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و افزون بر هفت هزار و ۶۰۰ نفرهم جان خود را از دست داده‌اند.

موج هفتم کرونا از اواسط تیرماه در کشور و آذربایجان غربی آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha