۳۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس‌جمهور به بهزیستی خراسان‌شمالی ابلاغ شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به بهزیستی این استان از محل سفر رییس جمهور برای احداث واحد های مسکونی و تسهیلات اشتغالزایی ابلاغ شد.

محسن توحیدی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار در بخش های مختلف این سازمان حمایتی از جمله ساخت مسکن برای نیازمندان مددجو، تسهیلات اشتغالزایی و سایر موارد هزینه می شود.

وی افزود: بهزیستی خراسان شمالی ۷۰۰ واحد مسکونی مددجویی را امسال در برنامه دارد که بیشتر این اعتبار در این بخش و مابقی نیز برای تسهیلات طرح های اشتغالزایی هزینه می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر این تفاهم نامه ای نیز بین این نهاد حمایتی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان امضاء شد و بر این اساس اختصاص ۵۶ دستگاه ویلچر، کمک به بیماران سخت علاج و نابارور توسط بنیاد احسان انجام می شود.

۴۲ هزار و ۲۶۸ خانوار مشتمل بر ۱۱۷ هزار و ۸۶۹ مددجو زیر پوشش اداره کل بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند که از این تعداد؛ ۲۲ هزار و ۹۱۵ خانوار مستمری بگیرند و مابقی از خدمات غیر مستمر در بخش های مختلف بهره‌مند می شوند.

حدود ۲.۵ درصد جمعیت خراسان شمالی را معلولان تشکیل می‌دهند که رفع مشکلات اساسی آنها نیازمند همت خیران و مسوولان است.

۱۱۷ هزار و ۸۶۹ نفر از جمعیت استان ۸۶۳ هزار نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن و اشتغال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha