سوگواره "احلی من العسل" در استان بوشهر برگزار شد

بوشهر - ایرنا - سوگواره "احلی من العسل" با حضور نوجوانان بوشهری به یاد حماسه‌سازی قاسم بن الحسن در لبیک به ندای امام حسین (ع)، در همه شهرستان‌های این استان برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر عصر پنجشنبه در حاشیه سوگواره احلی من العسل در شهر بوشهر به خبرنگار ایرنا گفت: قاسم ابن الحسن(ع) الگوی نیک نهادی بود که در پاسخ به ندای ولی خود با بیان "الموت احلی من العسل" به جهانیان اثبات کرد ، ایثار و شهادت در راه دین خدا محدود به سن و سال نیست و هر جا که ولی خدا درخواست یاری کرد باید از گرامی ترین سرمایه خود یعنی جان گذشت.

حسین معینی افزود: این الگوهای تحول ساز در تاریخ اسلام عامل تربیت و تعالی جوانان ایران اسلامی در دفاع مقدس شدند تا با تاسی از این بزرگوار حماسه های دیگری از جنس تاریخ کربلا در اذهان دنیا خلق کنند.

وی ادامه داد: محرم یادآور حماسه سازی انسان‌های والایی است که با نثار خون خود درس آزادگی را به همه بشریت ارزانی کردند و حضور جوانان عاشورایی عامل تحرک این نهضت تا امروز شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی اظهار کرد: سازمان بسیج دانش آموزی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، سازمان اوقاف و امور خیریه، هیات رزمندگان اسلام و سازمان بسیج مداحان، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به راه‌اندازی هیات‌های عزاداری در سراسر استان و احیای این سنت حسنه اقدام کردند.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل را توسعه و گسترش فرهنگ عاشورایی و ارتقای سطح بصیرتی دانش آموزان بوشهری در راستای تبیین نقش جوانان با بصیرت در به نتیجه رساندن اهداف نهضت حسینی دانست.

معینی اضافه کرد: از دیگر اهداف این سوگواره هدایت بهینه شور حماسی و عواطف مذهبی از نهضت حسینی به آینده سازان انقلاب اسلامی و ایجاد بصیرت صحیح از عاشورا و حماسه حسینی است.

وی اظهار کرد: آنچه کربلا را به ما رسانده حاصل جهاد تبیینی است که زینب کبری (س) از عصر عاشورا شروع کرد و تا کنون ادامه پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha