همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان‌شمالی برگزار شد

بجنورد- ایرنا- همایش شیرخوارگان حسینی امروز جمعه (۱۴ مردادماه) همزمان با سراسر کشور به صورت متمرکز در ۱۰ بقعه و امامزاده خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش مادران عاشق اهل بیت (ع) با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با چشمانی اشک‌آلود فرزندان خود را برای شرکت در عزای شهادت حضرت علی اصغر ( ع) همراه داشتند.

در این همایش شیفتگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش در غم مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

در این آیین معنوی مداحان و مرثیه‌ سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه‌سرایی کردند، مردم نیز به یاد حضرت علی‌ اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی داشتند.

مادران با چشمان اشک آلود و چهره های غمگین با یک دست فرزندان شیرخواره خود را بالای سرگرفته بودند و با دست دیگر برای غربت سالار شهیدان به صورت و سینه می زدند.

سال‌های سال است که همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود و مادران به عشق سرور و سالار حسینی و برای نهادینه شدن فرهنگ حسینی بر فرزندان خود لباس سقا می‌پوشانند و سربندهای یا علی اصغر(ع)، یا حسین(ع)، یا زینب(س) و یا اباالفضل(ع) می‌بندند.

این آیین معنوی در تمامی مساجد و امامزادگان شاخص نقاط مختلف خراسان شمالی برگزار شد.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آیین تشکیل شده و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در حال حاضر این همایش در بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.  

این استان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ در صد از آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha