۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84845260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه میامی: جامعه اسلامی خوی اشرافی‌گری و تبعیض را نمی‌پذیرد

شاهرود - ایرنا - خطیب جمعه میامی گفت: خلق و خوی اشرافی‌گری و تبعیض در جامعه اسلامی قابل پذیرش نیست و در بین مردم جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم میامی با تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، افزود: خوی اشرافی‌گری در جامعه اسلامی رو به کاهش است و مسئولان باید در این راستا نقش آفرینی کنند.
وی با اشاره به دیدار امامان جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: مردمی بودن، پیگیری مشکلات مردم و سخنگوی انقلاب بودن در راستای رفع شبهات، از شاخصه‌های ائمه جمعه است.
فاطمی‌نیا با بیان اینکه دشمنان با ابزار رسانه‌ای در تلاش برای ایجاد شبهه هستند، تصریح کرد: جامعه به واسطه اهل بیت و قرآن کریم جواب قاطعی برای شبهات دارد.
وی به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: برای بقای انقلاب شهدای عزیزی تقدیم شده است بنابراین نباید پستی‌ و بلندی‌های انقلاب را با توجه به توطئه و دشمنی‌ها نادیده گرفت.
خطیب جمعه میامی با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: گریه بر سیدالشهدا (ع) می‌تواند کفاره بر گناهان باشد.
وی با بیان اینکه حماسه عاشورا پر از درس عرفان و مسایل فرهنگی، هنری، تبیینی و حماسی است، ادامه داد: محور اصلی قیام امام حسین (ع) اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
فاطمی‌نیا با اشاره به اینکه عاشورای حسینی بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان است، تصریح کرد: در حادثه عاشورا سیدالشهدا(ع) برای زنده ماندن دین اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.
مرثیه سرایی و میز خدمت توسط اداره آموزش و پرورش، اداره صمت و آبفا از دیگر برنامه‌های نماز جمعه این هفته در میامی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha