۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84845835
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه توزیع آب رازوجرگلان اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان رازوجرگلان در خراسان شمالی گفت: امسال ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای اصلاح شبکه توزیع آب این شهرستان مرزی اختصاص یافت.

احمد وحیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال نیز ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه های توزیع آب این شهرستان اختصاص یافت که با این میزان اعتبار تنها چهار درصد از شبکه های آبرسانی بازسازی شد.

وی افزود: اینک افزون بر ۵۰ درصد شبکه های توزیع آب این شهرستان در بخش های مرکزی، غلامان و جرگلان فرسوده است که ۳۰ درصد آن به دلیل رسوب گذاری شدید نیازمند اصلاح فوری است.

وحیدی با اشاره به کاهش بارش باران در شهرستان راز و جرگلان، گفت: بروز خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها در سال جاری موجب شده است تا آب آشامیدنی برخی از روستاهای این شهرستان مرزی نیز با تانکر تامین شود.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری رازوجرگلان افزود: در این میان به برخی از روستاها چون روستاهای اسمی دولان و بخشی از بک پولاد که خارج از طرح هادی قرار دارند و زیر پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان نیست به طور روزانه با تانکر آبرسانی می شود.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن  استان در این شهرستان است.

براساس آمار رسمی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی حدود ۲۵۶ روستای در این خطه شمال شرق کشور با تنش آبی مواجه هستند که برای رفع آن به ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این میزان اعتبار برای آبرسانی و یا مرمت شبکه انتقال و چشمه ها باید هزینه شود.

 در استان خراسان شمالی حدود یک میلیون و پانصد هزار متر خطوط انتقال وشبکه توزیع آب وجود دارد که ۴۰ درصد از آن عمر بالای ۳۰ سال دارد و ۳۵۰ کیلو متر از این مقدار که حدود ۲۰ درصد را تشکیل می دهد فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha