۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84845935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلمب پنج شهربازی غیراستاندارد و چند خبرکوتاه دیگر از کردستان

سنندج- ایرنا- پلمب پنج شهربازی غیراستاندارد در بانه، معرفی سرپرستان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های بیجار و دهگلان و راه اندازی اپلیکشن شرکت در پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی چند خبر کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، رییس اداره استاندارد شهرستان های سقز و بانه اظهار داشت: در راستای بازرسی‌های مستمر کارشناسان استاندارد از شهربازی‌های بانه و بی‌توجهی به اخطار استاندارد، با پیگیری واحد حقوقی اداره‌کل و حکم دادستان شهرستان، پنج مجموعه‌ شهربازی پلمپ شد.

آزاد رضایی با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است، افزود: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان ذیربط انجام شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداران و مالکین باید تصویری از گواهینامه صادره را به جهت ایجاد اطمینان خاطر استفاده‌کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب کنند، ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم تا در هنگام استفاده از تجهیزات شهربازی‌ها، از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

اپلیکشن شرکت در پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی راه اندازی شد

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز شنبه در نشستی با خبرنگاران استان که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: به منظور شرکت و ارسال آسان و راحت آثار به پانزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه، اپلیکشن موبایلی ویژه ای برای این کنگره ساخته شده و در فضای مجازی در دست شاعران و علاقه مندان قرار گرفته است.

عیسی فلاحی افزود: پانزدهمین کنگره شعر و آیین های عاشورایی ۱۶ و ۱۷ شهریورماه سال جاری در شهر قروه برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره ۱۰ شهریور ماه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های متفاوت این دوره اضافه شدن بخش فیلم به این کنگره است لذا علاقه مندان می توانند شعر و فیلم عاشورایی خود را در همه موضوعات مربوطه به نهضت عاشورایی ابا عبدالله الحسین(ع) به دبیرخانه و یا از طریق اپلیکشن مذکور ارسال کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: بخش اصلی شعر (شعر عاشورایی) و بخش ویژه شعر در قالب ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای کردستان و شهید حاج قاسم سلیمانی به سه زبان فارسی، کردی و ترکی است.

فلاحی با اشاره به بخش فیلم سوگواره (فیلم کوتاه عاشورایی) و موضوعات بخش فیلم کوتاه، گفت: موضوع فیلم‌ها باید جلوه های دینی، اخلاقی و اجتماعی و دستورات قرآن کریم در قیام عاشورا، تاثیرات قیام عاشورا بر بقای دین پیامبر اکرم(ص)، تصویری کردن احادیث پیامبر(ص) درباره امام حسین(ع) و هرگونه محتوای مشترک بین پیامبر (ص) و امام حسین(ع) باشد.

وی یادآور شد: به منظور ارج نهادن به تلاش های عکاسان شهرستان قروه در طول سال های برگزاری این کنگره و همچنین تبلیغ و ترویج آداب و سنن عزاداری ایام محرم، نمایشگاه عکس از دریچه دوربین توسط دبیرخانه کنگره برگزار می شود.

معرفی سرپرستان ادارات ارشاد شهرستان های بیجار و دهگلان

طی حکمی از سوی علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان مهدی سلطانی به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار منصوب شد.

مراسم تودیع و معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار با حضور محمود رستم پور معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار برگزار شد و در این مراسم از زحمات و تلاش های عباس محمد مرادی رئیس سابق اداره ارشاد بیجار تجلیل به عمل آمد.

آرش جوانمردی هم طی حکمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha