احمدی وفا: برای حضور در المپیک لحظه شماری می‌کنم؛ کمک‌های مسئولان در حد یک قهرمان نبود

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای کشتی فرنگی نوجوانان جهان گفت: رقابت‌های جهانی ایتالیا دومین تجربه جهانی‌ام بود که درصدد هستم تا برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک تمام تلاش خود را انجام دهم.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۱۷ سال جهان روزهای ۳ تا ۵ مردادماه در شهر رُم ایتالیا برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط علی احمدی‌وفا در وزن ۴۸ کیلوگرم به مدال طلا، محمد غلامی در وزن ۵۱ کیلوگرم، اهورا بویری در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال نقره، پیام احمدی در وزن ۴۵ کیلوگرم، سیدرضا آذرشب در وزن ۸۰ کیلوگرم، حمیدرضا کشتکار در وزن ۹۲ کیلوگرم و محمد جهانگیری در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند و تیم ایران با کسب ۱۳۵ امتیاز بعنوان قهرمانی رسید.

پس از تیم ایران جمهوری آذربایجان با  ۱۳۰ امتیاز و گرجستان با ۱۲۱ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستاند.

با توجه به شرایط کرونایی، دوره گذشته پیکارهای قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان جهان، ایران پنجم شد. فرنگی‌کاران با رقابتی منطقی جایگاه نخست جهانی را پس از یک دوره ناکامی بدست آوردند.

احمدی وفا: برای حضور در المپیک لحظه شماری می‌کنم؛ کمک‌های مسئولان در حد یک قهرمان نبود

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی نوجوانان جهان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات جهانی امسال با توجه به حضور ستاره‌های کشتی‌ از حساسیت و سطح بالایی برخوردار بود. سال گذشته نیز نخستین تجربه خود را در رقابت‌های جهانی مجارستان داشتم که متاسفانه به علت کم تجربگی نتوانستم مدالی را کسب کنم. به طور قطع این تجربه باعث شد تا مدال طلای کاروان کشتی فرنگی را برای کشورم به ارمغان بیاورم.

علی احمدی وفا با اشاره به اینکه کسب این موفقیت نتیجه تلاش تمامی کشتی‌گیران بود، گفت: سال آینده با تغییر سن در رده جوانان کشتی می‌گیرم و امیدوارم این موفقیت را در این رده نیز تجربه کنم.

وی گفت: در رقابت‌های جهانی ایتالیا حریفان سرسختی از کشورهای هند، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان داشتم که حساسیت را در این وزن دوچندان کرد. به دنبال این هستم تا با خودباوری و تلاش بتوانم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بزرگسالان و حضور در المپیک تمام تلاش خود را داشته باشم. امسال نیز برای آمادگی بیشتر نیز در تورنمنت ترکیه شرکت کردیم که به آمادگی نفرات کمک کرد.

دارنده مدال طلای نوجوانان جهان با اشاره به اینکه حمید سوریان نماد قهرمانی‌ و الگوی من است، گفت: به دنبال آن هستم روزی خود را به عنوان یک مدعی در ترکیب تیم ملی مطرح کنم. هدفم پوشیدن ۲ بنده تیم ملی و کشتی‌گرفتن در اوزان ۵۵ و ۶۰ کیلوگرم است چرا که در اوزان کم مدعیان متعدد و توانمندی حضور دارند که می‌توانم توانایی خود را به خوبی نشان دهم.  

احمدی وفا همچنین درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی که وی به جمع آوری زباله و ضایعات اشتغال دارد، اظهارداشت: شغل پدرم در خرید و فروش ضایعات است و من پس از تمرین به خانواده ام کمک می کنم و اینطور نیست که خودمان ضایعات را جمع آوری کنیم و من شخصا چنین کاری نمی کنم.

وی درباره پاداش و هدیه قهرمانی نیز گفت:‌ تنها حمایت مسئولان استان هدیه‌ ای حدود ۱۵میلیون تومان بود و با توجه به کسب جایگاه قهرمانی جهان این میزان هدیه بسیار ناچیز است.

براین اساس با توجه به کسب ۷ مدال در رقابت‌های جهانی ایتالیا برای نخستین بار سه مدال‌آور جهانی از یک باشگاه خوزستانی معرفی شدند.

احمدی وفا: برای حضور در المپیک لحظه شماری می‌کنم؛ کمک‌های مسئولان در حد یک قهرمان نبود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha