۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84846101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی پیوند اعضا در کردستان و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی پیوند اعضا در سنندج، کسب۲ رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز و اجرای طرح شمیم حسینی از محل موقوفات بیجار عناوین چند خبر کوتاه از استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، رییس هیات ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضای استان کردستان اظهار داشت: اردوی انتخابی تیم ملی پیوند اعضاء، برای شرکت در مسابقات جهانی استرالیا از ۱۰ تا ۱۴ مرداد در سنندج برگزار شد.

محسن شجاعی افزود: این اردوی انتخابی با شرکت بیش از ٥۰ ورزشکار (بانوان و آقایان) و در رشتەهای دو و میدانی و تنیس روی میز بە میزبانی استان کردستان و شهر سنندج برگزار شد.

وی با بیان اینکه ورزشگاه ملک نیا و خانە پینگ پنگ سنندج به عنوان محل تمرینات ورزشکاران پیوند اعضا در نظر گرفتە شد، گفت: ورزشکاران شرکت کننده در این اردوی برای حضور در مسابقات جهانی پیوند اعضاء که فروردین سال آیندە در کشور استرالیا برگزار می شود خود را آماده کردند.

کسب ۲ رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان کردستانی

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کردستان از کسب ۲ رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد و گفت: امیر رضا فرجوند دانش آموز دبیرستان صدرا شهرستان بیجار در رشته مداحی رتبه سوم کشوری را به دست آورد و همچنین اسرا بازغی دانش آموز شهرستان دیواندره نیز در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم حائز رتبه پنج کشوری شد.

نظام مرادی با بیان اینکه این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشور برگزار می شود؛ گفت: در مرحله آموزشگاهی ۱۱۰ هزار نفر، در مرحله شهرستانی ۲۳ هزار نفر و در مرحله استانی تعداد هزار و ۵۰۰ نفر در این مسابقات شرکت داشتند.

وی ادامه داد: آثار ۷۱ نفر از دانش آموزان حائز رتبه اول مرحله استانی جهت داوری به دبیرخانه مسابقات کشوری ارسال شد و تعداد ۱۱ نفر از دانش آموزان دختر و پسر استان به مرحله حضوری مسابقات کشوری در بخش آوایی و تعداد ۵ نفر به مرحله حضوری بخش پژوهشی راه یافتند.

اجرای طرح شمیم حسینی از محل موقوفات بیجار

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار با بیان اینکه طرح شمیم حسینی از محل موقوفات بیجار با نیت اقامه عزاداری اباعبدالله، عزاداری محرم و عاشورا اجرا شد، گفت: در این طرح، مساعدت مالی به هیات های مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه، در راستای اجرای نیات موقوفات در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام عباس ایزدی افزود: از جمله نیات واقفان مرتبط با این طرح شامل اقامه روضه خوانی، اطعام و تعزیه داری حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه محرم است.

وی یادآور شد: از محل این موقوفات اعتباری بیش از یک میلیارد ریال به ۴۴ هیات مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه در قالب طرح شمیم حسینی در سطح شهرستان هزینه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha