کرونا چهره ۵ شهرستان فارس را سرخ کرد

شیراز-ایرنا-رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس گفت: هم اکنون پنج شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 دکتر سید وحید حسینی روز شنبه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، افزود: بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی کرونا، پنج شهرستان خرم بید، سرچهان، لارستان، جویم و خنج در استان فارس، به وضعیت قرمز درآمده است.

او ادامه داد: همچنین شهرستان های شیراز، سروستان، زرقان، ممسنی، اوز و گراش در وضعیت نارنجی؛ شهرستان خفر در وضعیت آبی و ۲۵ شهرستان استان نیز در وضعیت زرد کرونایی به سر می برند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس سهل انگاری، بی توجهی و عادی انگاری در برابر کرونا را مهم ترین عامل در تشدید این بیماری دانست و توصیه کرد: ضرورت دارد تمامی اقشار جامعه در کنار پایبندی جدی به رعایت بهداشت، در تکمیل فرآیند واکسیناسیون علیه کرونا مشارکت داشته باشند تا بتوانیم با کمترین آسیب موج هفتم کرونا را پشت سر بگذاریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دریافت دز سوم و یادآور واکسن را موجب تقویت ایمنی فردی و اجتماعی در شرایط کنونی و سدی دفاعی در برابر خطر کرونا عنوان کرد که نیاز است از سوی تمامی افراد، مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین از مسوولان دستگاه های اجرایی استان خواست تا بیش از پیش بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن و مراکز پرتردد نظارت داشته باشند.

حسینی  همچنین در این نشست اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، آمارهای ابتلا به کرونا در مناطق مختلف استان، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، روند انجام تست های pcr، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

پایش روند انجام واکسیناسیون به ویژه دُز یادآور در مناطق مختلف استان، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه بیمارستان های استان، وضعیت شهرستان های استان در انجام واکسیناسیون نیز از دیگر محورهای مورد بررسی رییس دانشگاه در نشست امروز بود.

ثبت ۴ فوتی کرونایی جدید در استان فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، پانزدهم مرداد ۱۴۰۱، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۹۵ هزار و ۸۴۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۴۵ هزار و ۱۱۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۲۰۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۵ هزار و ۴۰۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۰۶ هزار و ۶۳۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۹ هزار و ۷۰۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بر اساس این اطلاعیه ؛با بستری ۷۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۶۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۶۰ نفر رسید.

بنا بر این گزارش از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۳۲ هزار و ۹۷۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۶ هزار و ۵۴۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۴۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۵۸ دُز نوبت سوم و ۸۴ هزار و ۶۲۲ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha