۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۷
کد خبر: 84846246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲۲  فقره تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوشهر پرداخت شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در یک سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ۷۲۲ پرونده مشاغل خانگی تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر روز شنبه به نقل از مهدی صفوی اعلام کرد:  در مجموع ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت از سوی بانک‌های عامل این استان پرداخت شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد ۹۰۰ پرونده تسهیلات مشاغل خانگی در این استان تشکیل شده که از این شمار ۷۲۲ پرونده در بانک های عامل منجر به پرداخت تسهیلات شده و بقیه  در دست اقدام است.

صفوی اضافه کرد: از این شمار ۶۴۶ پرونده مربوط به تسهیلات در قالب  مستقل و ۷۶ پرونده در قالب تسهیلات پشتیبان بوده که مجموع اشتغال ایجاد شده در این طرح‌ها  تاکنون  یکهزار و ۱۶۴ نفر بوده است . 

مدیرکل  صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: در طرح ساماندهی مشاغل خانگی در حال حاضر ۵۱ حرفه و شغل مربوط به حوزه صمت است و بیشتر متقاضیان در رشته های قالیبافی و طراحی سنتی قالی، گبه بافی، خیاطی و دوخت انواع لباس، تعمیرات موبایل و تلفن، مکرومه بافی، تایپیست و تولید کننده جعبه و استندهای چوبی  دکوری فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: با هدف حمایت و رونق بیشتر مشاغل خانگی، پوشش تسهیلات در قالب طرح‌های جدید مشاغل خانگی این حوزه نیز در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha