۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84846304
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب عدالت و توسعه مغرب: عادی سازی روابط، تشویق جنایات رژیم صهیونیستی است

تهران - ایرنا - حزب عدالت و توسعه مغرب ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه و جنایتکار اسرائیل به نوار غزه، عادی سازی کشورهای اسلامی و عربی با این رژیم را موجب تشویق و جسورتر شدن آن برای ادامه سیاست های جنایتکارانه، نژادپرستانه و توسعه طلبانه اش دانست.

به گزارش ایرنا پایگاه خبری «عربی ۲۱» امروز (شنبه) نوشت: حزب عدالت و توسعه مغرب با صدور بیانیه‌ای اضافه کرد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل موجب می‌شود تا این رژیم جنایتکار و نژادپرست برای انجام ادامه جنایات خود احساس امنیت کند و موضوع حل مساله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف را به تعویق اندازد.  

این حزب مغربی در بیانیه خود ضمن محکوم کردن حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه از جامعه جهانی خواسته است تا مسئولیت خود را در زمینه مقابله با اشغالگری و در برابر جنایات کشتار وحشیانه، آوارگی و نژادپرستی که فلسطینی‌ها در برابر چشم و گوش جهانیان در معرض آن قرار گرفته‌اند و خطر و پیامدهای جنایت صهیونیست‌ها بر ثبات منطقه و امنیت و صلح بین المللی را برعهده بگیرند. 

حزب عدالت و توسعه مغرب  نقش مقاومت ملی و مردمی فلسطین را برای تلاش‌هایش در مقابله شجاعانه با اشغالگران و ادامه خنثی کردن طرح‌های استعماری آن‌ها در فلسطین، قدس و مسجد الاقصی ارزشمند دانست و از همه جناح‌های فلسطینی خواست تا برای مقابله با دشمن صهیونیستی و نقشه‌های جنایتکارانه آن متحد و بسیج شوند. 

بیانیه حزب «عدالت و توسعه» مغرب پس از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه منتشر شد.

مخالفت احزاب و افکار عمومی مغرب با داشتن روابط با صهیونیست ها در حالی است که سفرهای مستمر مقامات این رژیم اشغالگر به مغرب منتشر می‌شود که جدیدترین آن سفر «یعقوب شباتی» کمیسر پلیس اسرائیل که روز جمعه انجام شد، است.  

یعقوب شباتی برای تقویت روابط همکاری دوجانبه بین رژیم اسرائیل و مغرب در زمینه امنیتی و پایه ریزی مشارکت امنیتی که در خدمت منافع مشترک طرفین باشد به رباط سفر کرده بود.  

پیشتر نیز «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و پس از آن، «گدعون ساعر» وزیر دادگستری این رژیم اسرائیل در ماه گذشته میلادی به مغرب سفر کرده بودند. 

مغرب در سال ۲۰۰۰ میلادی به دلیل وقوع انتفاضه دوم فلسطین و مخالفت با سیاست‌های متجاوزانه رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها روابط خود را با تل آویو به حالت تعلیق در آورد اما در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ از سرگیری روابط دیپلماتیک بین خود و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد. 

مغرب پس از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی است که در سال ۲۰۲۰ برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرد در حالی که مصر و اردن به ترتیب از سال ۱۹۷۹ و ۱۹۹۴ توافقنامه صلح با اسرائیل امضا کردند. 

پیشتر نیز مردم مغرب پس از توافق دولت این کشور برای از سرگیری روابط با رژیم صهیونیستی بارها با برگزاری راهپیمایی ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین خواستار قطع روابط و پایان بخشیدن به هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha