حجت الاسلام پناهیان: اگر شهادت حسین(ع) نبود، بندگی شیطان قطعی می شد

شهرری- ایرنا- کارشناس و سخنران مذهبی با بیان اینکه شهادت حسین(ع) داوطلبانه بود، در اجتماع عزاداران حسینی (روضه در صحرا) در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، گفت: اگر شهادت سیدالشهدا نبود، بندگی و بردگی شیطان قطعی می شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان عصر یکشنبه همزمان با تاسوعای حسینی در اجتماع عزاداران حسینی (روضه در صحرا) در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا(س) گفت: شهادت حسین(ع) داوطلبانه بود و در واقع مُعرف شهادت، همین نحوه شهادت اباعبدالله است.

وی ادامه داد: اگر چنین شهادتی رخ نمی داد و سیدالشهدا نبود همین امروز برخی نمی گذاشتند اثری از شهادت در جامعه ما باقی بماند.

به گفته پناهیان، امروز ۲۵۰هزار شهید دادیم برای اینکه شهادت را حسین آبرو داد و با جان و دل خود جلا داد.

وی تصریح کرد: اگر حسین(ع) تن به شهادت نمی داد امروز همه از شهادت فراری بودند و بندگی و بردگی قطعی می شد و قدر مسلم بدانید که در دوران دفاع مقدس شهدا و خانوادشان را مذمت می کردند و بردگی گرفته شده بودیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به پذیرش قطعنامه پایان جنگ تحمیلی توسط امام راحل گفت: حضرت امام خمینی(ره) بعد از قبول قطعنامه که در واقع جنگ تمام شده بود، یک دعای عجیبی کردند که "خدایا توفیق شهادت را از بین عاشقان شهادت جمع نکن". خط امام نابود می شد اگر بچه پیامبر تن به شهادت نداده بود.

وی اضافه کرد: اگر شهادت حسین(ع) نبود، مقاومت فلسطین و لبنان هم به نتیجه نمی رسید و امروز امنیت و آرامش نداشتیم.

حجت الاسلام پناهیان: اگر شهادت حسین(ع) نبود، بندگی قطعی می شد

پناهیان ادامه داد: شهادت سیدالشهدا راه ها را هموار کرد و خیال نکنید که با ۴ آیه قرآن و حدیث شهادت تداوم پیدا می کرد؛ و اگر شهادت ایشان نبود، نوبت به بقیه دین و امامان نمی رسید تا معرفتی به آنها پیدا کنیم.

وی افزود: اگر حسین(ع) شهادت را به ما نمی آموخت شهدای دفاع مقدس کشته شدگان جنگ تحمیلی نام می گرفتند.

پناهیان خاطرنشان کرد: شهادت سیدالشهدا با شهادت مادرشان نیز فرق داشت و حسین(ع) با شهادتش، شهادت را نگه داشت؛ شهدا را عزتمند کرد و انگیزه به شهادت در دل ها ایجاد کرد.

وی یادآور شد: اگر چه خانواده حسین(ع) را پس از شهادتش به غربت و اسارت بردند اما ایشان خانواده ی شهدا را عزیز کرد و اگر شهادت ایشان نبود، قرآن، عترت و امنیتی باقی نمی ماند.

روضه در صحرا با نوای حاج امیر عباسی، حاج حسین خلجی و کربلایی جواد حقیقت عصر تاسوعا و عاشورای حسینی و با همراهی سازمان بهشت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، از امام باقر(ع) نقل است در روز عاشورا اگر کسی نتواند به زیارت امام حسین(ع) برود، به صحرا رفته و اشاره به سمت کربلا کند و سلام دهد، ثواب آن همانند ثواب زیارت امام حسین(ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha