۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84847349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارشناسان دامپزشکی قزوین بر کشتار دام در روز عاشورا نظارت می‌کنند

قزوین – ایرنا - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: گروه‌های بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دامپزشکی استان بر کشتار دام و رعایت مسایل بهداشتی آن در روز عاشورا نظارت می‌کنند.

مهدی جلوخانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۷ گروه بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دامپزشکی قزوین از ابتدای محرم فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرده اند که نظارت های آنها در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود می رسد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام عزاداری امام حسین علیه السلام هیاتهای عزاداری مساجد و تکایا، فرآورده های خام دامی را برای طبخ غذای نذری تهیه می کنند، نظارت بر سلامت و حلیت گوشت دامهای ذبح شده بر عهده دامپزشکی است که باید به نحو احسن انجام شود.

جلوخانی افزود: گروه های ثابت و سیار نظارت دامپزشکی استان شامل بازرسان دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی آماده ارائه خدمات رایگان در اماکن تهیه و توزیع غذای نذری هستند.

وی با هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو از مسوولان هیات های عزاداری خواست در راستای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو از ذبح دام خارج از محیط کشتارگاه خودداری کنند.

جلوخانی گفت: شهروندان در صورت نیاز می توانند با شماره ۱۵۱۲ تماس گرفته و مراتب را با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند تا نسبت به اعزام اکیپ‌های بازرسی اقدام شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: ذبح دام خارج از محیط کشتارگاه مخاطرات بهداشتی به همراه داشته و ضمن آلودگی محیط زیست موجب تبعات روانی برای کودکان و بانوان می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha