اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید

مشهد- ایرنا- مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با عاشورای حسینی اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی ۵۱ ساله در این شهر موجب نجات و ادامه زندگی پنج بیمار نیازمند عضو پیوندی شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی افزود: در هزار و دویست و بیست و چهارمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم حسن نوروزی ، بیمار مرگ مغزی اهل مشهد و معرفی شده از بیمارستان شهید هاشمی نژاد این شهر پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه آن زنده یاد در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۹ ساله ساکن خواف که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌برد و با دیالیز تحت درمان بود و کبد وی در بیمارستان منتصریه به مردی ۶۳ ساله ساکن بجنورد که سال‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

خالقی افزود: قسمتی از پوست آن مرحوم نیز برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha