خبرنگاران همیار واقعی محیط زیست هستند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: خبرنگاران و رسانه ها همیار و یاریگر واقعی محیط زیست هستند.

به گزارش ایرنا حسن قاسم پور روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز اردبیل و دیدار با خبرنگاران این مرکز اظهار کرد: محیط زیست بدون حمایت آحاد مردم به ویژه خبرنگاران و اهالی رسانه به اهداف مورد نظر نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه تهیه پیوست زیست محیطی برای پروژه‌ها و طرح های مهم و بزرگ در راستای اصل پیشگیری از تخریب محیط زیست ضروری است، افزود: تمامی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشند.

قاسم پور با اشاره به اینکه مجوزهای زیست محیطی دارای ۲ مرحله احداث و بهره‌برداری است، بیان کرد: تمامی این طرح ها علاوه بر اخذ مجوزهای لازم از مراجع مرتبط به ویژه محیط زیست برای احداث به هنگام بهره‌برداری نیز باید تمامی شروط و ملاحظات زیست محیطی را رعایت کند چرا که در غیر اینصورت مجوز بهره‌برداری برای آن مجموعه صادر نخواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: حفاظت و حراست از محیط زیست خط قرمز این اداره کل است. البته این به معنی مخالفت با توسعه نیست و محیط زیست از توسعه پایدار حمایت می‌کند.

قاسم پور با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توجه به مولفه‌های محیط زیست امکان پذیر نیست، ادامه داد: وجود محیط زیست بکر و سالم موهبت الهی است و باید قدر این نعمت را دانست و در عین حال نباید فراموش کرد که داشتن محیط زیست پاک و عاری از هرگونه آلودگی نیازمند اراده ملی و مشارکت عمومی است.

وی با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از زحمات خبرنگاران خبرگزاری ایرنا، گفت: خبرنگاران و رسانه ها همیار و یاریگر واقعی محیط زیست هستند و برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید از ظرفیت این قشر نهایت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه معضلات زیست محیطی استان با تقویت احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت همه دستگاه‌ها حل شدنی است، افزود: خبرنگاران با اطلاع رسانی دقیق و صحیح و آگاهی بخشی آحاد مردم در تقویت احساس مسئولیت اجتماعی و با مطالبه گری از مسئولان نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دارند.

به گزارش ایرنا ، محمود صارمی" مسئول اسبق دفتر ایرنا در کشور افغانستان ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شجاعت و ایثارگری این شهید وارسته موجب شد که روز شهادتش با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور "روز خبرنگار" نامگذاری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha