۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84849031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک خانواده ملایری به حرمت عاشورای حسینی از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند

همدان- ایرنا- مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: یک خانواده ساکن در شهر ازندریان(توابع شهرستان ملایر) به حرمت ایام سوگواری عاشورا و شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از قصاص قاتل فرزند خود(پس از پنج سال از وقوع حادثه) گذشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی‌مقدم روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این اتفاق ارزشمند و حسنه همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی از سوی یک خانواده ملایری به عشق سرور و سالار شهیدان و حضرت عباس(ع) در شهر ازندریان رقم خورد.

وی اظهار داشت: در همین راستا با امام‌جمعه ازندریان و جمعی از سواگواران حسینی و هیات عزادان در منزل خانواده گرجی(خانواده مقتول) حاضر شده و شاهد گذشت و بخشش خانواده از قاتل فرزندشان و حکم قصاص وی بودند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر این اقدام ارزشمند را برگرفته از معرفت و اعتقادات مردم به اهل بیت(ع) دانست و بیان کرد: بدون شک مردم درس، گذشت و عفو و بخشش را از امام حسین(ع) که از خطای حر ابن یزید ریاحی گذشت کرد، فرا گرفته‌اند.

یک خانواده ملایری به حرمت ایام سوگواری عاشورا از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند

حجت الاسلام نجفی‌مقدم گفت: خانواده مقتول با این اقدام انسان‌دوستانه علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم کرد و یک اتفاق ارزشمند در محرم امسال بود که در شهرستان ملایر رقم خورد.

وی با بیان اینکه دین اسلام برای صلح و آشتی بین مردم اهمیت فراوانی قائل شده است؛ ادامه داد: در پرونده‌های قتل که به صلح و سازش منجر می شود، اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آنها دارد که در دین اسلام تسّری یافته است.

یک خانواده ملایری به حرمت ایام سوگواری عاشورا از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند

به گزارش ایرنا؛ پنج سال پیش(سال ۱۳۹۶) ۲ جوان به‌دلیل اختلاف و نزاع با هم درگیر می‌شوند که در این نزاع جوان ۲۰ ساله از سوی دیگری به قتل می‌رسد و پرونده قتل وی تأیید و حکم قصاص قاتل نیز صادر می‌شود.

پس از گذشت پنج سال با وساطت امام جمعه شهر ازندریان، بزرگان و دیش سفیدان شهر، همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با گذشت اولیای دم قاتل از مرگ حتمی رهایی یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha