۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84849254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان گیلان در کمترین زمان خسارت شالیزارها را به خدمات بیمه‌ای اعلام کنند

رشت - ایرنا - معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان از بیمه گذاران استان خواست تا خسارت شالیزارهای خود را به صورت حضوری یا تلفنی به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای اعلام کنند.

پیمان عبداللهی‌فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنجکاران استان گیلان می‌توانند خسارت ناشی از خشکسالی و باران های سیل آسا را از طریق شرکت‌های خدمات بیمه‌ای که بیمه نامه خود را از آن شرکت خریداری کرده‌اند، به تلفنی که در بیمه نامه ذکر شده‌است.اعلام کنند،

وی با بیان اینکه خسارت‌های خشکسالی و بارندگی‌های سیل آسای اخیر در دست بررسی قرار می‌گیرد، افزود: اکیپ ها برای بررسی اولیت خسارت ها تشکیل شده است که با دقت خسارت ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گفته معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان، عملیات بررسی از خسارت شالیزارها باتوجه به زمان برداشت تا پایان شهریور ادامه دارد که پس از آن اقدامات لازم برای پرداخت غرامت ها انجام می شود.

بنابر گزارش‌ها سال گذشته، ۴۸ هزار و ۶۷۶ شالیکار شالیزارهای خود را بیمه کردند که این تعداد در سال جاری به ۵۰ هزار و ۱۷۷ نفر رسیده‌است. همچنین پارسال ۴۱ هزار و ۹۹۱ هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت که این میزان امسال به ۴۳ هزار و ۵۱۱ هکتار رسید.

طبق تعهد بیمه کشاورزی ۷۸ محصول بیمه‌ای در استان گیلان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که بیشترین بیمه‌گذاری از سوی شالیکاران انجام می‌شود.

پارسال ۷۰ هزار نفر از کشاورزان گیلان محصولات کشاورزی خود را تحت پوشش قرار دادند که در مجموع ۶۷ میلیارد تومان غرامت به بیش از ۵۰ هزار نفر از بیمه‌گذاران خسارت دیده محصولات مختلف کشاورزی استان پرداخت شده‌است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha