۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84850037
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۵ درصد تعهد اشتغال مددجویان خراسان‌شمالی محقق شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد هدفگذاری شده است که تاکنون ۱۵ درصد آن تحقق یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید الهی راد روز پنجشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنای خراسان شمالی که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، اظهار داشت: این میزان از تسهیلات برای حدود ۱۷۰ طرح اشتغالزا در بخش های کشاورزی، خدمات، حوزه فرش و صنعت در قالب قرض الحسنه با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله پرداخت شد.

وی افزود: سقف این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان و بنا به اهمیت نوع طرح است که از طریق بانک های عامل استان به نیازمندان پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار فرصت شغلی با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان این نهاد حمایتی در خراسان شمالی ایجاد و ۱۰۰ درصد اعتبارات در این حوزه جذب شد.

توزیع بیش از ۲ هزار لوزام خانگی بین نیازمندان 

الهی راد در ادامه بیان کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۲۵۴ قلم مورد وسایل ضروری شامل یخچال، بخاری و کولر بین مددجویان زیر پوشش این نهاد توزیع شد.

وی اظهار داشت: اقلام توزیع شده شامل یکهزار و ۲۰۰ دستگاه بخاری به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۲۲۰ دستگاه یخچال به ارزش یک میلیارد و ۳۴ میلیون تومان و ۸۳۴ دستگاه کولر به ارزش سه میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: سال گذشته نیز ۶ هزار و ۴۰۰ قلم لوزام خانگی شامل یخچال، بخاری، آبگرمکن و کولر به ارزش ۱۸ میلیارد تومان بین مددجویان زیر پوشش این نهاد توزیع شد.

گفت: این کالاهای ضروری و مورد نیاز خانواده های تحت حمایت با نیاز سنجی و بر اساس اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام از محل اعتبارات دولتی و کمک افراد خیر تامین شده است.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha