۱۰ روستای پلدشت به شبکه گاز سراسری متصل می‌شوند

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز به کار پیمانکار جدید در گازرسانی به روستاها، گفت: مشعل گاز ۱۰ روستای پلدشت تا پایان شهریور ماه روشن می‌شود.

به گزارش رو. ز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان غربی، علیرضا شیخی با اشاره به بازدید از عملیات گازرسانی به ۱۳ روستای شهرستان پلدشت، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده حداقل ۱۰ روستای این شهرستان به شبکه گاز سراسری متصل شوند.

وی با اعلام اینکه هشت روستای دیگر پلدشت در محور بورالان نیز در مرحله پیمان‌سپاری است، افزود: اگر این هشت روستا نیز اجرا و به شبکه سراسری گاز وصل شوند، در مجموع ۹۸ درصد جمعیت روستایی پلدشت تحت پوشش نعمت گاز خواهند بود.

شیخی از اتصال ۴۵ روستا از مجموع ۷۲ روستای پلدشت به شبکه گاز سراسری اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۷۵ درصد جمعیت روستایی و نزدیک ۱۰۰ درصد این شهرستان از گاز طبیعی برخوردارند.

به گزارش ایرنا ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای آذربایجان‌غربی به ۷۶ درصد رسیده است؛ از ۲ هزار و ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان‌غربی بیش از یک هزار و ۴۳۰ روستا به شبکه گاز طبیعی کشور متصل هستند.

عملیات گاز رسانی به ۶۰۰ روستای استان در دست اجراست و پیش بینی می‌شود نیمی از آنان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

طولانی بودن فصل سرما، بازه زمانی امور عمرانی گازرسانی را کاهش داده و از سوی دیگر کوهستانی بودن استان، صعب‌العبور بودن اغلب روستاهای فاقد گاز و نیز برخی مشکلات معارضان باعث شده در برخی موارد، از سرعت اجرای پروژه‌ها کاسته شود.

آذربایجان‌غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتا برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha