۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84850133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ پایگاه انتخاب رشته دانشگاهی در لرستان دایر شد

۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبر: 84850133
۱۸ پایگاه انتخاب رشته دانشگاهی در لرستان دایر شد

خرم آباد - ایرنا - معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۸ پایگاه انتخاب رشته دانشگاهی مورد تایید سازمان سنجش کشور در این استان فعال شده است.

امین رسولی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این پایگاه ها در سامانه شاد در قسمت اول بعنوان انتخاب اول رشته ها، توضیحات لازم را ارایه می کنند و دانش آموزان می توانند تلفنی و یا حضوری از خدمات آنها استفاده نمایند.

وی افزود: این پایگاه‌های مشاوره با هدف کمک به داوطلبان برای انتخاب صحیح و آگاهانه رشته دانشگاهی، ارایه خدمات انتخاب رشته، کاهش اضطراب دانش آموزان و اولیا، استفاده از توان مشاوران مجرب و ارتقای رتبه استان در پذیرش نهایی کنکور سراسری راه‌اندازی شده‌است.

وی اظهار داشت: انتخاب رشته در شکل گیری آینده شغلی و اجتماعی داوطلبان تاثیر زیادی دارد به همین دلیل داوطلب باید با بینش و شناخت کافی، رشته تحصیلی خود را انتخاب کند.

رسولی تصریح کرد: مشاوران متخصص پایگاه‌های انتخاب رشته در سطح استان با شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش‌ها و قوانین انتخاب رشته، با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه مورد تایید سازمان سنجش و با کنترل تغییرات لحظه به لحظه سایت سنجش، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این ایام دانش آموزان و اولیا، مواظب فرصت طلبی برخی از افراد و موسسات سودجو باشند چرا که این مراکز با تبلیغات و راه اندازی پایگاه های انتخاب رشته ضمن دریافت مبالغ هنگفت، سرنوشت تحصیلی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

رسولی عنوان کرد: داوطلبان باید با مراجعه به هر یک از ۱۸ پایگاه انتخاب رشته در سطح شهرستان ها و مناطق وابسته به آموزش و پرورش استان، از مشاوره تحصیلی افراد متخصص استفاده کنند چراکه این مراکز صرفا باهدف کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته صحیح راه اندازی شده است.

به گفته وی ۴۴ هزار و ۳۸۷ داوطلب لرستانی در پنج گروه آموزشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ شرکت کردند و انتخاب رشته دانشگاهی تا ۲۲ مردادماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha