دو واحد صنفی گرانفروش و محتکر در شیراز با جریمه میلیاردی محکوم شدند

شیراز-ایرنا-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: یک واحد صنفی لاستیک فروش در شیراز به علت گران فروشی به ۵ میلیارد ریال و یک محتکر برنج در شیراز به ۱۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

غلامرضا سالاری روز جمعه در این باره گفت: پرونده گرانفروشی یک واحد صنفی لاستیک فروشی در شیراز منجر به صدور حکم محکومیت شد.

وی افزود : طی بازرسی گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان ، تخلف گرانفروشی این فروشگاه محرز و پرونده تعزیراتی برای متصدی آن تشکیل شد.

سالاری با اشاره به احضار فرد متخلف به تعزیرات حکومتی اظهار داشت:  با توجه به محرز بودن تخلف ، حکم به جریمه ۵ میلیارد ریالی این واحد صنفی صادر شد.

جریمه ۱۰ میلیاردی محتکر برنج در شیراز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس در ادامه از کشف یک انبار برنج احتکاری در شهر شیراز خبر داد.

  سالاری اظهار داشت: از این انبار بیش از ۸۰ تن انواع برنج خارجی کشف شد که با توجه به ثبت نشدن انبار مذکور در سامانه وزارت صمت ، انبار مذکور پلمپ و پرونده ای در این رابطه تشکیل شد.

مدیر کل تعزیرات فارس  با اشاره به شناسایی و بازداشت مالک انبار افزود: در تحقیقات به عمل آمده ، تخلف این فرد در احتکار به قصد گرانفروشی محرز و نهایتا وی با حکم تعزیرات حکومتی استان به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۱۰ میلیارد ریال در حق دولت و عرضه برنج های مکشوفه در بازار محکوم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha