۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۵:۰۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84851484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار وزیر یمنی نسبت به انفجار نفتکش «صافر» و تبعات زیست‌محیطی آن

تهران- ایرنا- وزیر حمل و نقل یمن جمعه شب گفت که در صورت وقوع انفجار در نفتکش آسیب دیده «صافر»، فاجعه زیست محیطی در امتداد دریای سرخ تا کانال سوئز به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش ایرنا از المسیره، «عبدالوهاب یحیی الدره» گفت: دنیا به خوبی می‌داند که منظور از آلودگی زیست محیطی دریایی و از بین رفتن گونه‌های دریایی و ذخایر صخره‌های مرجانی و غیره که هزاران سال پیش در آب‌های دریای سرخ شکل گرفته‌اند، در صورت وقوع خدایی ناکرده انفجار در نفتکش صافر، چیست.

وی تاکید کرد که سازمان ملل متحد به منظور جلوگیری از پیامدهای فاجعه بار زیست محیطی در دریای سرخ، در جایگزین کردن سوخت نفتکش صافر با یک نفتکش دیگر تسریع بخشد.

وزیر حمل و نقل یمن همچنین گفت که این وزارتخانه آمادگی ارائه کمک‌های لازم به بخش بنادر این کشور به منظور توسعه بخش حمل و نقل دریایی را دارد.

نفتکش صافر حدود پنج سال است که در نزدیکی بندر راس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسوولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش‌تر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود، هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، این موضوع تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می‌شود.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می‌۲۰۲۰ هشدار و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha