مرگ ماده‌یوز در تصادف با خودرو تا خروج از وضعیت قرمز کرونایی در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- عزاداری مردم در نقاط مختلف استان سمنان در تاسوعا و عاشورای حسینی، هدفگذاری گازرسانی به ۱۲ روستای استان تا پایان امسال، خروج استان از وضعیت قرمز کرونایی و  تلف شدن یوزپلنگ ماده بر اثر تصادف، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته ( پانزدهم تا بیست و یکم مرداد ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اجتماعی

تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان مهدیشهر از قرمز به زرد، شهرستانهای سمنان و شاهرود از قرمز به نارنجی و شهرستان گرمسار از زرد به نارنجی تغییر وضعیت دادند. 
در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار، سرخه، دامغان و آرادان نارنجی و شهرستان های مهدیشهر و میامی زرد کرونایی هستند. 
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد از درخواست‌های طلاق توافقی که در سال ۱۴۰۰ به مشاوره بهزیستی ارجاع شد، با خدمات مشاوره‌ای و مداخله‌ای این سازمان به سازش رسید.
محمود منطقی شنبه گذشته در نشست کار گروه پیشگیری و کاهش طلاق و تقسیم کار ملی استان سمنان بیان کرد: برنامه‌های آموزشی باید کسب مهارت همسران در زندگی مشترک باشد که با توانمندسازی زوجین از برخی مشکلات پیش آمده در زندگی مشترک جلوگیری کرد.

فرهنگی

دبیر سوگواره مهر محرم گفت: پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش ملی تولید محتوای دیجیتال «مهر محرم» منتشر شد و بر این اساس، پنجم مهر آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره است.
میثم قدس پور روز سه شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش ملی تولید محتوای دیجیتال «مهرمحرم» ذیل سوگواره بین الملی «ملت امام حسین علیه (ع)» برگزار می شود.
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت : مرمت اضطراری مسجد جامع تاریخی روستای دستجرد بیارجمند و گام دوم مرمت برج و باروی تاریخی شاهرود آغاز شد.
مرتضی نظری روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: در این مرحله از مرمت اضطراری مسجد جامع تاریخی روستای دستجرد بیارجمند، کار پی‌بندی، سبک‌سازی بام، مرمت ترک‌ها و دیوار چینی با خشت و اندود کاهگل انجام می‌شود.

علمی

تصادف یک قلاده توله یوزپلنگ آسیایی ماده با خودرو، در فاصله ۱۵ کیلومتری خارج از منطقه حفاظت شده توران (مناطق آزاد میامی) در حد فاصل سه راهی زیدر تا کاروانسرای میان دشت (محدوده کال تاغی) از دیگر خبرهای مهم هفته گذشته بود.

اقتصادی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت:  ۷۶ واحد صنعتی با اشتغالزایی برای یکهزار و ۳۹۲ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان طی یکسال گذشته به بهره‌برداری رسید.
محمدرضا باقری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: برای راه اندازی ۶۷ واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در مجموع ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.
رئیس گروه احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: یکهزار و ۶۲۲ حلقه چاه برابر با ۷۵ درصد چاه‌های آب استان مجهز به کنتور هوشمند است.
مهدی قوشه‌ئی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: ۲هزار و ۱۷۹ حلقه چاه در استان سمنان فعال است که از این تعداد یکهزار و ۶۲۲ چاه مجهز به کنتور هوشمند است.
وی ادامه داد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنج ساله (پایان ۱۴۰۵) ۲۵ درصد باقیمانده چاه‌های آب در استان سمنان به کنتور هوشمند مجهز شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: گازرسانی به ۱۲ روستای استان با تلاش متخصصان این شرکت امسال در دست اجرا است.
سید جواد حقیقت حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: شرکت گاز استان سمنان حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال می کند و گازرسانی به روستاهای استان ادامه دارد و طبق تعهد و برنامه های پیش بینی شده عملیات گازرسانی به ۱۲ روستا در سال جاری در دست اقدام است.
مدیر صندوق قرض الحسنه امداد استان‌سمنان گفت: ۷۶۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه با اعتبار ۷۴ میلیارد ریال تیرماه سال جاری به متقاضیان پرداخت شد.
حمیدرضا مداح روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: ۷۶۳ تسهیلات قرض الحسنه در قالب کارگشایی، ودیعه مسکن، اشتغال، درمان و فرهنگی به مددجویان کمیته امداد استان سمنان تیرماه سال جاری پرداخت شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: یکهزار و ۲۶۰ واحد صنفی متخلف از ابتدای امسال تا کنون به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
مهدی یحیایی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد : از ابتدای امسال تا کنون با انجام بیش از ۲۰ هزار و ۱۶۵ مورد بازرسی که از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در استان انجام  و بالغ بر یکهزار و ۲۶۲ فقره پرونده تخلف کشف شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به اتمام عملیات اجرایی و آغاز بهره برداری آزمایشی پروژه افزایش ظرفیت پست ۲۰ /۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی جنت آباد واقع در شهرستان گرمسار گفت: این پروژه در هفته دولت به افتتاح می‌رسد.
مجید وفایی روز چهارشنبه با اشاره به افزایش تقاضای انرژی الکتریکی در شهرک صنعتی جنت آباد گرمسار در غرب استان سمنان افزود: عملیات اجرایی این پروژه به صورت مرحله ای بر روی ترانسفورماتورهای قدرت و کمکی ایستگاه برق مذکور انجام و ظرفیت ایستگاه از ۳۰*۳ مگاولت آمپر به ۴۰*۳ مگاولت آمپر افزایش یافته است.

ورزشی

رئیس هیات کوهنوردی استان‌سمنان گفت: ۱۳ نفر برتر مسابقات سنگ‌نوردی داخل سالن استان در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
هادی ملاکاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مسابقات استانی انتخابی قهرمانی کشور سنگ نوردی داخل سالن در سه بخش نوجوانان، بزرگسالان و رده سنی استعدادهای برتر ( ١٣ - ١۵ سال) برگزار شد.
رییس هیأت بدمینتون شاهرود گفت: هشت نوجوان بدمینتون‌باز دختر و پسر استان سمنان به مسابقات قهرمانی استعدادهای برتر کشور راه یافتند.
تهمینه رییسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این دوره از مسابقات کشوری اوایل شهریورماه امسال برگزار می‌شود، افزود: نوجوانان منتخب هر استان در این مسابقات باهم رقابت خواهندکرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha