معلولان بهزیستی قشم ۷۴۰ میلیون ریال وسایل کمک توانبخشی دریافت کردند

قشم - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم گفت: معلولان تحت پوشش این اداره از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید وسایل کمک توانبخشی دریافت کردند.

سیروس شمس اللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای خرید ویلچر بزرگسال، ویلچر خردسال، ویلچر حمام، پوشینه، لوازم بهداشتی و نظایر آن برای معلولان ضایعه نخاعی و حرکتی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این وسایل کمک توانبخشی بین ۸۵ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی قشم توزیع شد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم یادآور شد: این اقدام در راستای ایجاد زمینه حضور فعال و موثر توانخواهان در خانواده و اجتماع و با هدف دستیابی این قشر به استقلال فردی و اجتماعی، پیشگیری از تشدید عوارض ناشی از معلولیت و ارتقای سطح بهداشت روانی افراد صورت گرفته است.

شمس اللهی اضافه کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۵۷۸ معلول تحت پوشش این اداره بهزیستی قرار دارند که از این تعداد هزار و ۱۴۵ نفر به تفکیک معلولیتها(۴۴۱ معلول جسمی، ۴۲۸ معلول ذهنی، ۱۳۸ معلول بینایی و ۸۹ معلول روانی) و هزار و ۴۳۳ نفر دیگر نیز دارای سایر معلولیت هستند که به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha