ایرنا با توجه به گستره فعالیت، یکی از مهمترین خبرگزاری‌هاست

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: ایرنا با توجه به گستردگی حوزه فعالیت و تاثیرگذاری، یکی از مهمترین خبرگزاری‌هاست و انتساب به دولت، انتظار از این رسانه را افزایش داده‌است.

عبدالله بحرالعلومی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اردبیل اظهار کرد: حوزه فعالیت بین‌المللی نیز بر گستره فعالیت و تاثیر ایرنا افزوده است و این خبرگزاری از دورافتاده‌ترین نقاط دنیا تا نزدیک‌ترین نقطه به مرکز کشور را پوشش می‌دهد و اصلی‌ترین ویژگی آن ، ارائه خبر در کمترین زمان و اولین لحظات پس از وقوع است.

وی ادامه داد: خبرنگاران فرهیخته و مجربی که با ایرنا همکاری می‌کنند، از نظر سطح علمی و مهارت‌های فنی جزو پیش‌قراولان عرصه خبر هستند و در اندک زمانی رویدادها را انعکاس می‌دهند و اغلب رویدادهایی که در جهان شاهد آن هستیم را سایر خبرگزاری‌ها با استناد به ایرنا منتشر می‌کنند.

بحرالعلومی گفت: این قابلیت ایرنا در حال حاضر و با توجه به حساسیت‌های جهانی که در عرصه خبر است برای ما قابل توجه است و به این رسانه جایگاه خاصی بخشیده است.

او تصریح کرد: امروزه شاهد تحولات تکنولوژیک در عرصه رسانه هستیم و ورود به عرصه خبر، حساسیت‌های خاصی را می‌طلبد و با توجه به اینکه ارائه اخبار در فضای مجازی، در لحظه امکان‌پذیر است، رسالت رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی بسیار حساس و ویژه است و هم می‌توانند الگویی برای رسانه‌ها و هم از نظر علمی منبعی برای ارائه برخی خدمات باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل تصریح کرد: این اداره کل آماده است در کنار خبرگزاری‌هایی مثل ایرنا و با استفاده از ظرفیت‌های استادان بسیار مجرب و کارکشته ای که در آنها سراغ داریم، برای تربیت نیروهای مستعد و فعال در عرصه خبر و رسانه همکاری کند.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷ با حمله گروه طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان، محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به همراه هشت تن از فعالان کنسولگری به شهادت رسید و این روز به نام روز خبرنگار نام گرفت.

استان مرزی اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha