دولت ۲۱۰ میلیارد تومان برای اصلاح جاده‌های حادثه خیز خراسان‌شمالی اختصاص داد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به استان برای اصلاح جاده های حادثه خیز خراسان شمالی اختصاص یافت.

جعفر شهامت روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای اقدامات مربوط به حذف نقاط پرتصادف در ۴۰ نقطه از جاده های استان در ۲ سال هزینه می شود و بر این اساس تمامی نقاط پرتصادف جاده های استان برچیده می شود.  

وی افزود: اکنون برچیدن ۴۰ نقطه پرتصادف در محورهای  استان باقی مانده است که با این میزان اعتبار ایمن سازی آن انجام می شود البته در این سال ها ممکن است شمار دیگری نقطه پرتصادف در استان تعریف شود.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: انجام اقدامات مربوط به ایمن سازی و حذف نقاط پرتصادف در ۱۲ نقطه پرتصادف جاده های استان تا پایان امسال برنامه ریزی شده است که در این زمینه حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.

وی با بیان اینکه اکنون انجام اقدامات برای ایمن سازی هفت نقطه پرتصادف در جاده های استان در حال اجرا است افزود: در چهار ماهه امسال چهار نقطه حدثه خیز در محورهای استان با اعتبار چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برچیده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۹۶ نقطه پرتصادف در جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان شناسایی و مصوب شد که تاکنون با اقدامات انجام شده، ۶۰ نقطه از این تعداد ایمن سازی شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.  

 استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است و بیش از ۱۸۰ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha