۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84852720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام های عملیات قدس

۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبر: 84852720
پیام های عملیات قدس

تهران - ایرنا- عملیات جدید مبارزان فلسطینی در شهر اشغالی قدس تجلی بخش وحدت گروههای مقاومت فلسطین شد و به رژیم صهیونیستی این پیام را داد که باید آماده روزهای سختی در کرانه باختری باشد.

به گزارش ایرنا، شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد امروز به نقل از پلیس این رژیم گزارش داد که دو تیراندازی همزمان توسط مبارزان فلسطینی در قدس اشغالی در نزدیک دیوار البراق و ورودی پارکینگ هار-زیون روی داده است.

برخی دیگر از منابع خبری تعداد تیراندازی را سه مورد اعلام کردند.

براساس گزارشها، در این عملیات دستکم ۱۰ صهیونیست زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شد.

طبق گزارش‌ها عاملان این عملیات‌ها موفق شدند از صحنه فرار کنند و پلیس رژیم صهیونیستی نیز علاوه بر اینکه سطح هشدار را افزایش داد، نیروهای امنیتی را تقویت کرده و دست به موجی از بازداشت ها در کرانه باختری زد.

در همین راستا، حدود ۴۰ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در تلاش برای یافتن عاملان این عملیات، به سمت محله «سلوان» در شرق قدس اشغالی و همچنین اردوگاه «جِنین» یورش بردند.

رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه مدعی شد که عملیات تیراندازی توسط یک فلسطینی به نام "امیر الصیداوی" ۲۸ ساله انجام شده و نیروهای این رژیم توانسته است وی را بازداشت کند.

رژیم صهیونیستی این روزها به شدت نگران تشدید مقاومت و مبارزه مسلحانه مبارزان فلسطینی در کرانه باختری بویژه بعد از تجاوزگری اخیر به نوار غزه و تاکید جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر پاسخ به جنایات صهیونیست ها علیه فرماندهان این جنبش و اهالی غزه است.

اما آنچه عملیات بامداد امروز علیه اهداف صهیونیستی در شهر اشغالی قدس را متمایزتر از سایر عملیات مبارزان فلسطینی در کرانه باختری کرد، واکنش گروههای مختلف فلسطینی در قبال این عملیات بود.

این واکنش ها نشان داد که برخلاف تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد شکاف در بین اقشار و گروههای فلسطینی، آنها در حمایت از ملت فلسطین و پاسخ به جنایات این رژیم متحد بوده و به طور یکپارچه عمل می کنند و از هرگونه عملیات علیه رژیم اسرائیل حمایت و پشتیبانی می کنند.

نکته قابل توجه دیگر این است که طی هفته اخیر مبارزان گردان های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح نیز در کرانه باختری فعال شده اند و آنها نیز - بر خلاف رویکرد سیاسی جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین در ایستادن در کنار تل آویو و هماهنگی امنیتی با صهیونیست ها برای بازداشت مبارزان و شهروندان فلسطینی در کرانه باختری- در کنار سایر مبارزان فلسطینی فعالیت خود علیه اشغالگران را تشدید کرده اند. مبارزه مسلحانه اعضای گردان های شهدای الاقصی در سه روز پیش در شهر نابلس با نظامیان صهیونیست و شهادت سه تن از آنها خود گواه این امر است.

این گردانها بامداد امروز نیز پس از عملیات مبارزان فلسطینی در شهر اشغالی قدس با صدور بیانیه ای از این عملیات حمایت کرد تا گواه دیگری بر یکپارچگی گروههای مقاومت - با وجود سازشکاری جنبش فتح و تشکیلات خودگردان با صهیونیست ها - باشد.

گردان های شهدای الاقصی اعلام کرد: ما عملیات دلاورانه در شهر قدس را که به زخمی شدن صهیونیست ها منجر شد، تبریک می گوییم. این عملیات پاسخی طبیعی به کشتار دشمن صهیونیستی در نوار غزه و کرانه اشغالی ما و پاسخ به ترور فرماندهان مقاومت مقاومت شهیدان ابراهیم النابلسی، خالد منصور و تیسیر الجعبری بود.

این گردانها تاکید کرد: گروههای مقاومت تا پایان مبارزه با اشغالگران صهیونیست، آزادی فلسطین و پایتخت آن، قدس شریف به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

سایر گروههای مبارز فلسطینی نیز به نوبه خود با ستایش از این عملیات دلاورانه، تاکید کردند که مبارزه با اشغالگران ادامه می یابد.

جنبش مجاهدین فلسطین در واکنش به عملیات قهرمانانه بیت المقدس اعلام کرد: این عملیات بیانگر عزم مردم ما و پایبندی آنها به راه شهدا و مقاومت- به رغم تشدید تجاوز و محاصره- پاسخ طبیعی به جنایات مستمر دشمن علیه مردم فلسطین است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز با تبریک این عملیات اعلام کرد: این اقدام قهرمانانه را به عنوان پاسخی طبیعی از سوی مردم ما به جنایات فزاینده اشغالگران در غزه و نابلس و سایر شهرها و اردوگاه‌های فلسطینی دانسته و آن را می ستاییم.

محمد البریم مدیر دفتر رسانه‌ای کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد: عملیات قهرمانانه در قدس اشغالی را تبریک می‌گوییم و آن را پاسخی مستقیم به جنایات دشمن صهیونیستی و کشتارها در نوار غزه، نابلس، جنین و در هر وجب از خاک فلسطین و ضربه به سیستم امنیتی و نظامی دشمن می دانیم .

در همین راستا، فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این عملیات شجاعانه را واکنشی طبیعی به نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان و جنایات روزانه آنها علیه مردم، سرزمین و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی فلسطین دانست و تصریح کرد: اقدامات سرکوبگرانه اشغالگران و تشدید تسلط امنیتی بر مردم ما در بیت المقدس، عزم آنان را تضعیف نخواهد کرد و اراده آنان را در هم نخواهد شکست.

برهوم گفت که عملیات قدس این پیام را به صهیونیست‌ها داده که مردم فلسطین و مقاومت آن هرگز عقب نشینی نخواهند کرد.

طارق عزالدین سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در واکنش به این عملیات، آن را در چارچوب ادامه مقاومت علیه اشغالگران در اتحاد و وحدت میدان‌های نبرد علیه اشغالگران دانسته است.

این واکنش گروههای مختلف فلسطینی سه پیام مهم را در دل خود دارد. نخست اینکه همه آنها در پاسخ دادن به جنایات صهیونیست ها همگام و هم نظر هستند. دوم اینکه این گروهها بر وحدت میدان های نبرد با اشغالگران تاکید دارند و سوم اینکه، رژیم صهیونیستی بویژه بعد از جنایت های خود در غزه باید منتظر روزهای دشوار و سخت تری در کرانه باختری رود اردن باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha