۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84852916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ درصد از کارت‌های بازرگانی خراسان‌شمالی غیرفعال است

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: ۸۵ درصد از ۷۳۵ فقره کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی صادر شده در استان غیرفعال است.

به گزارش ایرنا، سعید پورآبادی روز یکشنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: در مجموع ۶۲۰ فقره کارت بازرگانی در این استان بنا به دلایل مختلف از جمله مشکلات تعهدات ارزی غیرفعال است.

وی تصریح کرد: وقتی یک کالا با یک کارت بازرگانی وارد کشور می شود در ازای آن کالا باید مالیات و عوارض گمرکی پرداخت و در حجم بالای مبادلات، مبلغ این عوارض و مالیات بالا می رود.

پورآبادی ادامه داد: وقتی شخصی بدون اطلاع از این موارد کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگری قرار داده و به وی وکالت تام الاختیار می دهد در واقع شرایط را برای سو استفاده مهیا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر کشت فراسرزمینی تاکید کرد و گفت: این استان قابلیت و دانش کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی را دارد و باید از این ظرفیت استفاده کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی ادامه داد: در سفر هیات تجاری این استان به کشور قزاقستان، ۱۰ هکتار زمین به خراسان شمالی واگذار شد تا از این طرفیت استفاده شود.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ  در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha