شناسایی نخبگان جوان و نوجوان قرآنی در محله‌ها آغاز شده است

بندرعباس - ایرنا - دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور با اشاره به اینکه رویکرد طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان‌ها محله، مسجد و مدرسه محوری است، گفت: در این راستا سیاست راهبردی طرح شناسایی نخبگان قرآنی از بین نوجوانان و جوانان در  محله‌ها آغاز شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم؛ حسین مقدم کیا روز یکشنبه در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و فعالان قرآنی در بندرعباس افزود: طرح ملی تلاوت به دنبال این است تا نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به علوم قرآنی در همه سطح از علاقه‌مندی و هوش قرآنی بتوانند در محله، مسجد و مدرسه محل تحصیل، یک قاری موفق باشد.

وی تاکید کرد: طرح ملی تلاوت همچنین به دنبال کشف و پرورش استعدادهای نهفته قرآنی نوجوانان و جوانان در استان‌ها است.
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته طرح ملی تلاوت قرآن کریم، نخبگان قرآنی را پرورش و هدایت کرده است و اکنون آنان به مدیران مؤسسه های قرآنی، مشاوران قرآن و عترت تبدیل شده‌اند یا مشاوره می‌دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این نشست گفت: استعدادهای نهفته قرآنی در این استان وجود دارد و طرح ملی تلاوت می‌تواند به کشف این  استعدادها کمک کند.

اسماعیل جهانگیری با اشاره به اینکه هرمزگان می‌تواند قطب قرآنی کشور محسوب شود،تصریح کرد: باید از الگوهای موفق مؤسسه‌های قرآنی در رسیدن به اهداف جامعه قرآنی موفق بهره گرفته شود.
در استان هرمزگان، شهرستان میناب به طرح ملی تلاوت پیوسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha