نماینده مجلس: با مدیریت مصرف و اجرای طرح های میان مدت مشکل کمبود آب دماوند برطرف شود

دماوند _ ایرنا _  نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف آب باید مدیریت شود تا بتوانیم با اجرای طرح های میان مدت، مشکل کمبود آب شهرستان دماوند را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا، سید احمد رسولی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص قطعی های مکرر آب در شهرستان دماوند اظهار داشت: کمبود آب آشامیدنی در ۵شهر و حدود ۸۰ روستای شهرستان دماوند وجود دارد.

وی ادامه داد: خشکسالی بی سابقه در ۵۰ سال اخیر، افزایش چشمگیر جمعیت در دماوند، آبیاری باغات و مزارع که هنوز به صورت غرق آبی انجام میشود، فرسودگی شبکه آب رسانی، واگذاری انشعابات غیر قانونی خارج از بافت که در گذشته انجام شده و مصرف بی رویه آب که بعضا مشاهده میشود برای پر کردن استخرهای شخصی از آب آشامیدنی استفاده میشود از جمله علت های کمبود آب در منطقه است.

این مقام مسئول ، افزایش مصرف آب در اواخر هفته و روزهای تعطیل در دماوند و اتفاقی که در سیل اخیر صورت گرفت که آسیب جدی به تاسیسات و چاه های آب شرب منطقه وارد کرد را از دیگر عوامل کاهش ذخائر آبی شهرستان دانست و گفت: یکی از راه حل های آن در کوتاه مدت، همکاری مردم و همه دستگاه های دولتی و خصوصی است که با مصرف بهینه آب و استفاده از چاه هایی که در اختیار آنها است برای تزریق به مخازن آب منطقه استفاده کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در میان مدت طرح انتقال آب از نشتی سد لار به شرق شهر تهران نیز در دستور کار بوده و اکنون نیز در حال انجام است.

رسولی نژاد بیان داشت: این طرح ۲۸کیلومتر حفر تونل دارد که ۷کیلومتر آن انجام شده و ۲۱ کیلومتر باقی مانده است که بخشی از آن برای شهرستان پردیس و بخشی نیز برای شهرستان دماوند خواهد بود؛ این پروژه ۳هزار میلیارد تومان هزینه دارد که قطعا افزایش نیز خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین طرح شهید فخری زاده برای انتقال آب به شهرستان دماوند در دست اقدام است که در صورت اتمام این پروژه مشکل کمبود آب در این شهرستان برطرف خواهد شد؛ این پروژه نیز یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: باید با کمک مردم و مسئولان حداقل تا ۴ سال آینده را مدیریت مصرف آب داشته باشیم تا بتوانیم با ایجاد طرح های میان مدت مشکل آب را در شهرستان مرتفع کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha