طرح‌ها و اقدامات امیدآفرین در اولویت اطلاع‌رسانی باشد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح‌ها و اقداماتی که باعث امیدآفرینی در جامعه شود باید در اولویت اطلاع‌رسانی رسانه و روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در گردهمایی مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی افزود: هفته دولت فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای نظام است که برون‌داد همه اقدامات باید با نقش‌آفرینی روابط عمومی‌ها و جامعه رسانه‌ای منعکس شود.

وی گفت: طیف عملکردی حوزه اطلاع‌رسانی هنر روابط عمومی است که باید در عرصه واقعی و برنامه عملیاتی نشان داده شود و در مانور عملیاتی روابط عمومی باید پروژه‌هایی به سرانجام برسد که امیدآفرینی کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت مصمم به رفع مشکلات کشور است تصریح کرد: امیدآفرینی برعهده روابط عمومی‌ها است که با تولید محتوای مناسب و هم‌افزایی با رسانه‌ها، اقشار مختلف جامعه را از کارهای انجام شده یا در دست انجام آگاه کنند.

وی با اشاره به یک سالگی دولت سیزدهم در هفته دولت امسال افزود: دولت یک سال کار کرده و این وظیفه دستگاه‌هاست که بگویند از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور امسال چه کرده‌اند و کارنامه اقدامات خود را منعکس کنند.

عباس‌زاده اظهار داشت: ‌وظیفه انعکاس این اقدامات و عملکرد برعهده روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی است که باید هنرمندانه، هوشمندانه، بدون اغراق و بزرگنمایی، با کمترین هزینه و به بهترین شکل در هم‌افزایی با رسانه‌ها انجام شود.

وی گفت: روابط عمومی با خبرنگاری تفاوت دارد و عمدتا کار روابط عمومی خبررسانی نیست، اگر قرار باشد فلسفه حضور یک سازمان برای مردم بیان شود باید از سوی روابط عمومی‌ها باشد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در خراسان جنوبی گفت: برای اینکه اصل وجود دستگاه‌های دولتی برای مردم توضیح داده شود روابط عمومی‌ها باید پیوسته فعال باشند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین و امیدآفرینی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان از اینکه اقدامات انجام شده آن طور که باید برای مردم بیان می‌شود، گلایه‌مند بوده‌اند.

عباس‌زاده تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع انجام نشود یکی از پایه‌های اساسی دولت می‌لنگد و مقام معظم رهبری تاکید دارند که دستاوردها به مردم گفته شود تا امیدآفرینی و اعتمادسازی شکل بگیرد.

وی به راه‌اندازی ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان اشاره کرد و گفت: این ستاد به ریاست استاندار شکل گرفته و ستادهای متناظر در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و در تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز تشکیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: ستاد استانی بزرگداشت هفته دولت با ۱۳ کمیته شکل گرفت ولی به جهت اهمیت موضوع، کمیته روستایی هم اضافه شد و به این ترتیب تعداد کمیته‌ها به ۱۴ مورد رسید.

وی تصریح کرد: براساس تاکیدات در شورای اداری استان، پروژه‌هایی در فهرست افتتاح‌ هفته دولت قرار می‌گیرند که به‌طور کامل آماده باشند و بلافاصله بهره‌برداری شوند، این موضوع در مورد پروژه‌های جدید هم صدق می‌کند و مواردی کلنگ‌زنی خواهد شد که اعتبار داشته باشند و بلافاصله شروع شوند.

عباس‌زاده گفت: تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دولت و اطلاع‌رسانی درخصوص اقدامات دولت برای این است که تیر دشمن برای ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن دولت به سنگ بخورد همچنین ایجاد انگیزه در مدیران برای اینکه سال دوم دولت را با نشاط و دقت بیشتری شروع کنند، از دیگر اهداف است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی هم با اشاره به آغاز هفته دولت از دوم شهریور گفت: اقدامات و دستاوردهای نظام باید لحظه به لحظه برای مردم بیان شود.

محمود مقامی افزود: اولین بار شاهد انسجام تولید محتوا در حوزه روابط عمومی دستگاه اجرایی پس از سفر اول ریاست جمهوری به استان هستیم که قابل تقدیر است.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور براساس پروژه‌های مصوب، برنامه گزارش محوری برای مردم آغاز شد و مستندسازی و تهیه گزارش اقدامات دولت انجام شده یا در دست انجام است.

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی افزود: تولیدات چندرسانه‌ای باید در دستور کار قرار گیرد که موجب افزایش مخاطب و اعتمادسازی بیشتر می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر با کاهش اعتماد مردم به محتوای اخبار روبه‌رو هستیم لذا تولید محتوای مناسب و شفاف سبب اعتماد مضاعف مردم خواهد شد.

مقامی اظهار داشت: زنجیره شبکه اطلاع‌رسانی در استان در حال شکل‌گیری است که امیدواریم در نشر محتوای جذاب موثر واقع شود.

وی افزود: یکی از گلایه‌های جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران در اختیار نگذاشتن آمار و اطلاعات لازم از سوی برخی مدیران و روابط عمومی‌ها است که قابل توجه است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی تاکید کرد: هرچه در تریبون‌های مختلف دستاوردهای دولت منتشر شود امیدآفرینی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در هفته دولت امسال کمیته اطلاع‌رسانی به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان واگذار شد که همراهی خوبی را شاهد هستیم و روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی مهمترین دستاورد شاخص دستگاه خود را به عنوان یک کلیپ برای استفاده هرچه بهتر از محتوا به روابط عمومی استانداری ارسال کنند.

مقامی افزود: کمیته تولید محتوا را فعال کردیم که دستگاه‌های اجرایی هم باید آن را مورد توجه قرار دهند و تولید محتوا از زبان مردم و جریانات مردمی باشد.

وی گفت: هفته دولت امسال فصل ویژه‌ای در جشنواره شهید رجایی برای مدیران روابط عمومی‌ها دیده شده که کار در حوزه رسانه بیشتر صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: امروز در جنگ رسانه‌ای قرار داریم و عده‌ای به دنبال زیر سوال بردن دستاوردهای نظام هستند پس باید ظرفیت‌های رسانه‌ای در نشر و تبیین دستاوردهای نظام و دولت تجمیع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha