به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این رسانه افزود: مدیران، هیات امنای مدارس و فرمانداران در تعطیلات تابستانی، «جلسات بحران» برگزار میکنند تا در مورد نحوه سرپا نگه داشتن مدارس در فصل پاییز تصمیم گیری کنند.
تلگراف افزود، این رسانه به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد مدیران مدارس سه یا چهار روز در هفته را همزمان با افزایش حقوق معلمان و هزینه های فلج کننده انرژی در نظر گرفته اند.
این گزارش افزود: برنامه ریزی برای افزایش حقوق معلمان برای ماه سپتامبر همزمان با افزایش هزینه های انرژی، بر بودجه مدارس فشار وارد خواهد کرد. انتظار می رود هزینه های انرژی مدارس افزایشی ۳۰۰ درصدی داشته باشند.
مارک جردن، مدیر اجرای بنیاد «آموزش خلاقانه» که ۱۳ هزار و پانصد دانش آموز را آموزش می دهد، گفت: در نظر دارد روند استخدام ها را متوقف کند و ممکن است مجبور شود برنامه های مقابله با کووید را برای کودکان و سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده در ساختمان های مدارس لغو کند.
به نوشته تلگراف، مدارس در سالهای اخیر با فشارهای مالی قابلتوجهی مواجه بودهاند، به طوری که بودجه به ازای هر دانشآموز در انگلستان بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ به میزان ۹ درصد کاهش یافته است. دولت متعهد به اختصاص ۷ میلیارد پوند اضافی برای بودجه مدارس تا سال ۲۰۲۴ شده است که بازگرداندن هزینه های هر دانش آموز به سطح سال ۲۰۱۰را هدف قرار می دهد.
با این حال، مؤسسه مطالعات مالی هشدار داده است که در سال ۲۰۲۴ هزینه های هر دانش آموز سه درصد کمتر از سطح ۲۰۱۰ باقی خواهد ماند و دلیل آن افزایش هزینه ها از جمله افزایش حقوق معلمان در سال جاری به میزان ۹ درصد برای استخدام های جدید و ۵ درصد برای معلمان مستقر است.
جف بارتون، دبیر کل انجمن مدیران مدارس و کالجها، گفت که مدیران، هیات امنا و فرمانداران در تعطیلات تابستانی «جلسات بحران» برگزار میکنند تا چگونگی تأمین هزینههای افزایشیافته را بررسی کنند. همه این گزینه ها به ضرر جوانان است.
در سال ۲۰۱۹، دهها مدرسه در سراسر کشور به طور موقت روزهای مدرسه در هفته را کوتاه کردند. آنها گفتند نمیتوانند به مدت پنج روز کامل به دانشآموزان خود آموزش دهند.
یکی از سخنگویان یک مرکز آموزشی در انگلیس گفت: بیشتر مدارس مانند اقتصاد در سطح کلان با افزایش هزینه ها از جمله هزینه انرژی و حقوق کارکنان مواجه است.
نظر شما