۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84853089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان گنابادی دارنده رتبه برتر کنکور سراسری تجلیل شدند

گناباد- ایرنا- ۴۴ نفر از دانش آموزان گنابادی حائز رتبه های برتر یک رقمی، دورقمی و سه رقمی آزمون سراسری ۱۴۰۱ دانشگاهها و مراکز آموزش عالی طی آیینی در این شهر تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس اداره آموزش و پرورش گناباد در این آیین گفت: این شهرستان طی سالهای گذشته با تلاش و پشتکار معلمان و مسوولان مدارس و دانش آموزان و والدین آنها همواره جایگاههای ممتازی در کسب رتبه های برتر المپیادها و رقابتهای علمی و فرهنگی دانش آموزی و از جمله کنکور سراسری کسب کردند و گناباد  در کسب رتبه های برتر کنکور سراسری در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی سرآمد و از مناطق پیشتاز کشور است.

مجید فدوی افزود: دانش آموزان گنابادی با پشتکار و کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری بار دیگر غنای علمی و فرهنگی و شاخصیت علمی این منطقه را نشان دادند و ثابت کردند که این شهرستان همواره در کسب مدارج علمی پیشتاز است.

وی ادامه داد: کسب رتبه های شاخص توسط دانش آموزان گنابادی نشان دهنده استعداد بالای دانش آموزان و همراهی خانواده ها و تلاش معلمان و پرسنل این بخش است.

او اضافه کرد: دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور سراسری امسال موفق به کسب یک رتبه تک رقمی، پنج رتبه ۲ رقمی و ۳۸ رتبه سه رقمی شدند و تعداد زیادی هم رتبه های چهار رقمی کسب کردند.

فرماندار گناباد هم در این جلسه کسب رتبه های برتر کنکور سراسری را از موفقیتهای بسیار مهم علمی و آموزش این شهرستان دانست و گفت: نخبگان علمی و فرهنگی باید نسبت به آینده و رفع مسائل و مشکلات کشور و منطقه خود احساس مسوولیت داشته باشند و سعی کنند عنصر سازنده ای در تحقق اهداف تمدن نوین اسلامی باشند و تجارب خود را به سایر دانش آموزان منتقل کنند تا به عنوان الگوی خوبی برای آنان تبدیل شوند.

رضا نصیری از دانش آموزان حائز رتبه های برتر کنکور سراسری گناباد خواست که علاوه بر تلاش و مجاهدتهای علمی در دوران دانشجویی، هوشیاری خود را نسبت به برخی جریانهایی که در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تلاش می کنند با شبهه افکنی اعتقاداتشان را زیر سووال ببرند حفظ کنند و تحت تاثیر آنها قرار نگیرند.

در پایان این آیین از ۴۴ نفر از دانش آموزان حائز رتبه های برتر یک رقمی، دورقمی و سه رقمی شهرستان گناباد در کنکور سراسری امسال با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

از این تعداد یک نفر رتبه تک رقمی، پنج نفر رتبه دو رقمی و ۳۸ نفر موفق به کسب رتبه های سه رقمی در رشته های مختلف کنکور سراسری شدند.

از مجموع ۱۷ هزار  و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند.

هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس  استثنایی و غیر انتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha