۱۳ شهریور به عنوان مبدا گروه‌های جهادی معرفی می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرماندار فردوس گفت: این افتخار نصیب خراسان جنوبی و شهرستان فردوس شده که روز ۱۳ شهریور به عنوان مبدا گروه‌های جهادی در کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی روشن روز یکشنبه در همایش مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی افزود: سیزدهم شهریور سال ۱۳۴۷ و بعد از حادثه تلخ زلزله ۷ ریشتری فردوس که ۲۰ هزار جانباخته به همراه داشت، مقام معظم رهبری به همراه گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد منطقه شدند و در قالب یک گروه جهادی به خدمت‌رسانی پرداختند.

وی اظهار داشت: زلزله و شرایط بوجود آمده باعث شد رهبر معظم انقلاب به همراه جمعی از روحانیون ۱۳ شهریور آن سال وارد فردوس شوند و کار جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله‌زده منطقه آغاز کنند که به مدت یک ماه در حال ارائه خدمات بودند.

فرماندار فردوس گفت: این اقدام در حالی انجام شد که هنوز فضای انقلاب اسلامی در کشور شکل نگرفته شود و مقام معظم رهبری در سن ۲۹ سالگی محور جریان خدمات ماندگاری شدند، آن هم در شرایطی که مردم مورد بی‌توجهی دولت وقت قرار گرفته بودند و تنها کمکی که به آنها شده بود، ۱۰۰ گرم شکر بود.

وی افزود: حرکت جهادی که مقام معظم رهبری و همراهان ایشان در آن سال انجام دادند، امروز در قالب اردوهای جهادی خود را در سراسر کشور نشان می‌دهد که به همین منظور اجلاسیه ملی جهادگران ۱۳ شهریور امسال در فردوس با حضور میهمانان کشوری برگزار می‌شود و در این همایش الگو، روش و مدیریت کار جهادی با محوریت مقام معظم رهبری، تبیین خواهد شد.

روشن با اشاره به اینکه اجلاسیه ملی است و اولین بار در کشور برگزار می‌شود گفت: با تشکیل ۱۲ کمیته تخصصی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران، تعیین مبدا و تاریخ‌سازی برای گروه‌های جهادی است که سند افتخاری برای شهرستان و استان خواهد بود و پیگیری‌ها برای ثبت ۱۳ شهریور در تقویم مناسبت‌های کشور به عنوان روز ملی اردوهای جهادی صورت گرفته که امیدواریم محقق شود.

فرماندار فردوس بیان کرد: با آغاز به کار اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس ۶۰۰‌ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور به همراه گروه‌های جهادی وارد منطقه می‌شوند که یک هم‌اندیشی و هم‌افزایی برای نظام‌مند شدن فعالیت‌های جهادی در کشور شکل خواهد گرفت.

وی افزود: برنامه‌های اجلاسیه از اول شهریور آغاز می‌شود و گروه‌های جهادی برای کارهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی وارد منطقه خواهند شد که برکات فراوانی برای استان به دنبال خواهد داشت.

روشن گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی را نیز در شهرستان فردوس خواهیم داشت که مطالبات چندین ساله مردم بوده است و در حوزه بهداشت و درمان، مدارس و راه روستایی آغاز عملیات اجرایی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه در تراز ملی برگزار می‌شود اظهار داشت: برای برجسته کردن این فعالیت بزرگ نیاز به همت رسانه‌ای در قالب جهاد تبیین است که امیدواریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری محقق شود.

فرماندار فردوس افزود: با توجه به برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس طبق پیگیری‌های صورت گرفته شاهد انعقاد قرارداد ملی با حضور نهادهای حمایتی در استان خواهیم بود و این قرارداد دستاوردهای قابل توجهی در زمینه محرومیت‌زدایی برای سراسر استان خواهد داشت.

وی برگزاری یادواره شهدای پایگاه‌ امدادی روحانیت، گرامیداشت افرادی که از جمع نیروهای امدادی سال ۴۷ مرحوم یا شهید شده‌اند، برپایی مسابقات فرهنگی توسط دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و رونمایی از کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب را از برنامه‌های این اجلاسیه ذکر کرد.

روشن گفت: این کار بزرگ که به برکت دولت سیزدهم و با نگاه زیبای استان انجام خواهد شد، نیاز به انعکاس گسترده دارد و همراهی و هم‌افزایی همه حوزه‌ها به‌ویژه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha