۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84853191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعات طرح پدافندی خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد تدوین شده است

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و منابع آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، اجرای طرح پدافندی خط انتقال کوهرنگ به شهرکرد را یک ضرورت اعلام کرد و گفت: در همین راستا مطالعات این طرح تدوین شده و امید می‌رود با اختصاص اعتبار بتوان ظرف ۶ ماه آن را اجرا کرد.

مراد محمودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر طرح انتقال آب نیاز به یک طرح پدافندی دارد تا در زمان‌های بحران بتوان تنش آبی را از این طریق برطرف کرد از این رو از آنجا که چشمه کوهرنگ منبع پایداری به شمار نمی‌رود اهمیت احداث طرح پدافندی دوچندان شده است.

وی ادامه داد: بخشی از مطالعات طرح پدافندی چشمه کوهرنگ از سوی شرکت آب و فاضلاب و بخش دیگری از آن از سوی آب منطقه‌ای انجام شده است به این دلیل چنانچه برای اجرای این طرح اعتبار لازم اختصاص پیدا کند می‌توان در مدت زمان کوتاهی حدود ۶ ماه این طرح را اجرا کرد.

معاون توسعه و منابع آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه منبع طرح پدافندی خط انتقال کوهرنگ به شهرکرد از همان چشمه‌های شهرستان کوهرنگ تامین می‌شود، اظهار داشت: حتی در صورت بهره‌برداری از طرح بن به بروجن، این خط پدافندی برای تامین آب مرکز استان یک ضرورت است.

محمودی در ادامه با بیان اینکه کدورت آب چشمه کوهرنگ در حال کاهش است، پیش‌بینی کرد: چنانچه روند کاهش کدورت چشمه ادامه پیدا کند ظرف چند روز  آینده گل‌آلودگی این چشمه برطرف و آب وارد مدار شود.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

نصب تجهیزات رفع کدروت، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha