طرح نوسازی بخش داخلی بیمارستان پیمانیه جهرم آماده بهره برداری است

شیراز-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، گفت: بخش داخلی بیمارستان پیمانیه جهرم با نیات خیرخواهانه و مشارکت نیک مرحوم پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی، دانشمند برجسته فیزیک هسته‌ای و استاد تمام دانشگاه نوسازی شد و آماده بهره برداری است.

دکتر محمد رحمانیان، روز یکشنبه در حاشیه بازدید از این بخش با اشاره به اینکه سخاوت و بلند همتی خیرین ارزشمند جهرمی و مشارکت آنها در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی تمام ناشدنی است، افزود: بخش داخلی بیمارستان پیمانیه جهرم با نیات خیرخواهانه و اختصاص ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی این خیر سلامت نوسازی شده است.

دکتر محمد رحمانیان تصریح کرد: بخش داخلی بیمارستان پیمانیه که از بخش‌های مهم  این بیمارستان به شمار می‌رود با این اقدام خداپسندانه علاوه بر حفظ منزلت شهروندان ، خدمات مطلوب‌تری را به مراجعین ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه این بار شخصیتی علمی و با آوازه جهانی از آن سوی مرزهای ایران، نامش را در زمره خیران سلامت جهرم ثبت کرد، افزود: پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی از شخصیت های خوشنام و از چهره های برجسته علمی جهان است که فروردین ماه ۱۴۰۱ در زادگاهش، جهرم،  چشم از جهان فرو بست. این نیکمرد که از ایام جوانی، عمر بابرکتش را در بزرگترین دانشگاه های جهان سپری کرد طبق وصیتش با مشارکت در امور خیر، دینش را به زادگاهش ادا کرد.

وی اظهار داشت: همسر و دو دختر  این استاد پرافتخار، ساکن انگلستان هستند و با نیات نیکوکارانه این بزرگمرد همراهی کرده و از خارج از کشور،  وصایای نیک آن مرحوم را پیگیری می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان داشت: پس از مراجعه وکیل این خیر بزرگوار (برادرزاده مرحوم صالح) و موافقت ایشان جهت مشارکت در امر بهسازی بخش داخلی بیمارستان پیمانیه، در مدت زمان کوتاهی پروژه نوسازی آغاز شد  و هم اکنون آماده بهره برداری مجدد است.

پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی از چهره‌های برتر فیزیک اتمی و اساتید برجسته این رشته پس از یک دوره بیماری طولانی و بر اثر بیماری نارسایی کلیه در سن ۸۸ سالگی فروردین ماه ۱۴۰۱ در جهرم درگذشت.

آن مرحوم، در سال ۱۹۷۹ موفق به کسب عنوان استاد تمام دانشگاه جندی شاپور اهواز  و سپس به عنوان رئیس دانشکده علوم این دانشگاه انتخاب  شد.

او با آغاز انقلاب فرهنگی به آمریکا رفت و مجدد در دوره‌های پسادکتری به تحصیل و تدریس پرداخت و با ارائه ده‌ها مقاله برجسته و مؤثر به عنوان پروفسوری فیزیک هسته‌ای دست یافت.

وی در سال ۱۹۹۱ به تیم دانشمندان فیزیک آمریکا پیوست و به عنوان استاد تمام دانشگاه UCLA ایالت کالیفرنیا مدت‌های مدیدی به تدریس و تحقیق پرداخت، کتاب‌ها و مقاله‌های وی به چندین زبان دنیا ترجمه و در دسترس قرار داد.

پروفسور صالح جهرمی که تمام عمر را به اشاعه علم و نبوغ خود پرداخت در واپسین روزهای عمر به زادگاهش جهرم بازگشت و در همین شهر چشم از جهان فرو بست.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha