۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۱
کد خبر: 84855086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح پروژه آبرسانی به شهر گرگان شاخص‌ترین پروژه هفته دولت مرکز استان است

گرگان - ایرنا - فرماندار گرگان گفت: با توجه تنش آبی و برقی موجود در تابستان سال گذشته در مرکز استان، امسال برای حل این مشکل پروژه آبرسانی به گرگان به عنوان شاخص‌ترین پروژه هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا عیسی پایین‌محلی روز دوشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات شهید باهنر استانداری اظهارداشت: برای این پروژه ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: این پروژه شامل ایجاد مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی، حفر و ایجاد ۱۰ حلقه چاه تامین آب شرب و خطوط انتقال است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح سالن ورزشی شهدای مدافع حرم، مدرسه ۱۸ کلاسه جامعه یاوری نیز بخشی دیگر از پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت در گرگان است.

فرماندار گرگان گفت: در هفته دولت امسال ۲۹۱ پروژه عمرانی و زیربنایی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا در این شهرستان با بیش از ۱۴ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد. 

پایین‌محلی ادامه داد: از این تعداد ۲۰۸ پروژه با بیش از هشت هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال افتتاح و ۸۱ پروژه با بیش از ۶ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود. 

وی افزود: در مجموع ۱۳۶ هزار و ۲۳۸ خانوار بهره‌مند و نیز هزار و ۱۱۲ نفر مشغول کار می‌شوند.

وی تصریح کرد: در بخش پروژه‌های عمرانی ۲۰۴ پروژه با ۱۳ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال اعتبار داریم که ۱۲۷ پروژه با هفت هزار ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و شاهد آغاز عملیات اجرایی ۷۵ پروژه با ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خواهیم بود.

فرماندار گرگان گفت: در بخش پروژه‌های تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا، در مجموع ۷۸ طرح و پروژه با حجم سرمایه گذاری هزار و ۱۴۸ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال داریم که ۸۱ پروژه با ۹ هزار و ۹۴۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال افتتاح و ۶ پروژه با ۱۵۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

پایین‌محلی اضافه کرد: همچنین در این ایام شاهد آغاز ساخت نهضت ملی مسکن در شهرک آرامش گرگان با ۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برای ۶۵۰ واحد مسکونی، ساخت دانشکده بهداشت با ۶۰۰ میلیارد ریال و آغاز توزیع آب و انشعاب برق به طول هفت کیلومتر در شهر «قرق» با ۴۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال خواهیم بود که در این بخش هزار و ۶۷۵ خانوار بهره‌مند خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبات سفر رییس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رببس جمهور به گلستان، در حوزه شهرستان گرگان است.

وی تصریح کرد: در بخش تسهیلات خانگی ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مشاغل خانگی داشتیم و از محل بندهای «الف» تبصره ۱۸ و «ب» تبصره ۱۶، در مجموع ۷ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال تعلق گرفته است.

فرماندار گرگان یادآور شد: در سفر رییس جمهور به گلستان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی گرگان پیش‌بینی شده که امیدواریم با تخصیص به موقع و اقدامات پیش‌رو بتوانیم این مسیر را هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسانیم.

پایین‌محلی اظهارداشت: برای تکمیل پروژه خط آهن بندرگز به گرگان که به «خط سبز» معروف است، حدود ۱۰۰ میلیارد ریال، برای اجرای بافت با ارزش «شاهکوه سفلی» ۷۰ میلیارد ریال، ایمن‌سازی خط «چهارباغ» با ۶۰ میلیارد ریال، ایمن‌سازی پل «سعدآباد» با ۶۰ میلیارد ریال، تکمیل بازارچه صنایع دستی با ۳۰ میلیارد ریال، تکمیل سایت موزه «ترنگ تپه» با ۲۰ میلیارد ریال، تکمیل سایت موزه میراث فرهنگی ۲۷۰ میلیارد ریال و جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین ۸۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به گلستان تصویب شده است.

وی ادامه داد: همچنین در آن سفر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری گرگان و ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل موزه دفاع مقدس مرکز استان هم مصوب شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha