تقویت و نظارت بر استانداردسازی خدمات در استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود

اراک - ایرنا - مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: تقویت و نظارت بر استاندارد سازی خدمات اعم از عمومی، دولتی و خصوصی رویکرد محوری این اداره کل است.

سید سعید میرنظامی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این طرح از ابتدای امسال در حوزه اجرا و ترویج کلید خورده و اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است.

وی تاکید کرد: سامانه ارتباطی ۱۵۱۷ در راستای اجرای طرح استانداردسازی خدمات در سطح استان فعال شده و نظارت جدی در خصوص اماکنی همچون هتل‌ها که مشمول استاندارد اجباری هم نیستند، صورت می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: این اداره در بحث محیط زیست و قانون هوای پاک که با ایمنی و سلامت مردم مرتبط است نیز ورود کرده و در کارگروه کاهش آلودگی هوا نیز عضویت دارد.

میرنظامی با بیان اینکه تجهیزات تفریحی مشمول استاندارد اجباری است گفت: امسال نظارت بر اماکن تفریحی با جدیت صورت گرفته و یک بازه زمانی ۴۸ ساعته برای رفع نقص و تامین و نصب کپسول آتش‌نشانی تعیین شد که با این اقدام امسال شاهد کمترین حادثه بودیم.

وی عنوان کرد:ا مسال یک‌هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از تجهیزات بازی و زمین‌های بازی انجام شد که برنامه عملیاتی در این راستا ۲۰۳ مورد بوده که معادل ۴۰۰ درصد افزون بر این آمار بازرسی صورت گرفته که تعامل و هم افزایی دستگاه قضا همچنین شهرداری در این خصوص جای تقدیر دارد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه استانداردسازی مصالح ساختمانی اعم از ماسه و بتن مدنظر ویژه است گفت: مخازن ال پی چی در بحث شورای استاندارد مطرح می شود و تدابیر ویژه ای در راستای رفع موانع آن انجام می شود.

میرنظامی توضیح داد: در نشست شورای استاندارد، بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی که آسانسور دارند و بخش زیادی استاندارد نیستند مطرح و تدابیر ویژه ای در راستای رفع مشکلات آن اتخاذ می شود تا گام مثبتی در راستای کاهش مخاطرات امنیت مردم برداشته شود.  

وی با بیان اینکه تولید توزیع و فروش کالای غیراستاندارد ممنوع است گفت: بحث ایمنی، بهداشت و محیط زیست سه رویکرد اصلی در سازمان ملی استاندارد است.  

مدیر کل استاندارد استان مرکزی بیان داشت: پارکینگ مشمول استاندارد اجباری نیست و بسیاری از استانداردها تدوین شده اما مشمول استاندارد اجباری نیست اما رویکرد اصلی سازمان ملی استاندارد این است که متولی امر این مهم و مباحث را پیگیری کند.

میرنظامی گفت: در بحث کنترل و نظارت بر بازار  ۸۵ لوازم یدکی خودرو مشمول استاندارد اجباری است.
 
مدیر کل استاندارد استان مرکزی بحث اعتبارات را یکی از چالش‌های جدی این اداره کل عنوان کرد و گفت: میزان اعتبارات پارسال در ابتدای سال ۴۲ میلیارد ریال بوده که پایان سال به ۶۴ میلیارد ریال افزایش یافت و ۶۲ میلیارد ریال در ابتدای سال اختصاص یافته که قول مساعد داده شده این میزان اعتبار افزایش یابد.
 
میرنظامی گفت: اداره کل استاندارد اهتمام ویژه ای برای اجرای قانون دارد و نظارت های لازم صورت می‌گیرد که در این راستا باید از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوص و رسانه ها باید بهره گیری کرد.  

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال، در راستای بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بحث ارائه گواهی دانش نماد در دستور کار است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌های استان منعقد شده است.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: نظارت بر کارخانه آرد و کارگاه ساخت طلا و نقره مشمول استاندارد اجباری است که در این راستا نظارت جدی انجام می شود.

میرنظامی افزود: تشکیل شورای استاندارد استان ۲ بار در سال با رویکرد سند تحول مردمی و مسئله محوری هدف گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha