دیپلمات روس: سیاست اوکراین برپایه گدایی و دوره گردی است

تهران -ایرنا- ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به اقدام سفیر اوکراین در استرالیا برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به منظور تامین هزینه تحصیل دخترش در یکی از دانشگاه‌های برتر لندن، آن را «گدایی» خواند و افزود: اساس سیاست‌ اوکراینی‌ها بر همین مبنا است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از راشاتودی، زاخارووا در تشریح این اقدام نماینده کی‌یف در استرالیا توضیح داد که «واسیلی میروشنیچنکو» در صفحات رسمی‌اش در شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توییتر، آدرس اینترنتی صفحه‌ای که به منظور جمع آوری کمک‌های مالی راه‌اندازی کرده را منتشر کرده‌است‌.

این دیپلمات روسیه  در ادامه با کنایه به اقدام میروشنیچنکو که به گفته او یک تاجر موفق است، افزود: این خبر شوخی نیست.

وی ادامه داد: سفیر اوکراین در ابتدا تعریف می‌کند که چگونه دختر ۱۹ ساله‌اش از میان دانشگاه‌های آمریکایی و انگلیسی ترجیح داده که در یک دانشگاه انگلیسی تحصیل کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه این رفتار را «گدایی» خواند و خاطر نشان کرد: سیاست دولت کی‌یف بر پایه گدایی و دوره‌گردی است.

بر اساس این گزارش، میروشنیچنکو ماه گذشته در صفحه فیس بوک خود درباره تصمیم دخترش برای ادامه تحصیل در دانشگاه کالج لندن که در رتبه هجده دانشگاه‌های دنیا بر اساس نشریه رتبه‌بندی دانشگاهای تایمز قرار دارد، نوشت.

وی در ادامه یک آدرس اینترنتی قرار داد که کمک‌های مالی مردم را برای تامین هزینه شهریه و مخارج زندگی دخترش تنها برای سال نخست در لندن که ۳۰ هزار پوند ذکر شده‌است، جمع‌آوری کند. 

این گزارش می‌افزاید: دختر میروشنیچنکو در این صفحه نوشته است که او یک ویزای پناهندگی مخصوص اوکراینی‌ها از طرف انگلیس دریافت می‌کند و به موجب آن مقدار شهریه دانشگاه برای او مانند شهروندان انگلیسی در نظر گرفته‌ خواهد شد.

بر این اساس شهریه تحصیل در دانشگاه کالج لندن برای دانشجویان داخلی ۹ هزار ۲۵۰ پوند است در صورتی که دانشجویان خارجی باید ۳۱ هزار و ۲۰۰ پوند بپردازند.

نماینده دولت کی‌یف در استرالیا و نیوزیلند یک تاجر است و براساس این گزارش احتمال اینکه وی از پس هزینه‌های تحصیل دخترش برنیاید بسیار اندک است.

وی مدیر عامل یک شرکت مشاوره در کی‌یف و یکی از بنیان‌گذاران یک رسانه اوکراینی غیر دولتی است. همچنین دانشگاه لویو (Lviv) اوکراین از او به عنوان «دوست قدیمی و اهداکننده» یاد می‌کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha