به گزارش ایرنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، یوسف نوری در نشست هماندیشی با سخنگو و رئیس شورای اطلاعرسانی دولت در ساختمان شهید رجایی و با حضور روابط عمومیهای حوزههای ستادی و حضور مجازی روسای ادارات آموزشوپرورش استانها اظهار کرد: دو دوره در تاریخ تبلیغات وجود دارد، یکی قبل از رنسانس شکل گرفت و یکی دیگر از زمان شکلگیری شرکتها و به وجود آمدن روابط عمومیها شکل گرفت.
وی منفعتهای انسانی را عامل اصلی ارتباطات نام برد و افزود: اغلب نظامهای سیاسی حاکم بر نقاط مختلف جهان اصل منفعت را سرلوحه خود قراردادند و بنگاههای خبری نیز همواره در خدمت نظامهای سرمایهداری است.
وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه روابط عمومیها، دروازه هر سازمان و مردم نیز مشتریان آن هستند، خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی روابط عمومی، مردم مداری است، بنابراین گسترش شفافسازی و آرامش بین مردم و هموار ساختن مسیر پیشرفت جامعه از عملکردهای روابط عمومیهاست.
نوری ادامه داد: روابط عمومیها باید انگارهها را تغییر دهند، به طور مثال در فرآیند رتبهبندی فرهنگیان باید فواید اجرای طرح ازجمله ارتقای نظام تعلیم و تربیت ارتقایشان معلمان و سایر مزایای آن مطرح و اطلاعرسانی شود.
وی با تشریح خدمات یکساله دولت سیزدهم گفت: بودجه ما از ۹ و ۶ دهم درصد به بیش از ۱۳ درصد رسیده، خدمات بیمهای کارمندان نیز ارتقا یافته و کارهای خوبی نیز در دستور کار دولت است.
نوری ادامه داد: اجرای نظام رتبهبندی معلمان کار بسیار بزرگی است از این رو با توجه معیارهایی که قانون تعیین کرده، اجرای آن زمانبر است.
وزیر آموزش و پرورش از تلاشهای سخنگوی دولت در فرآیند تصویب رتبهبندی قدردانی و عنوان کرد: هم دانشگاههای ما و هم روابط عمومیهای ما مأموریت محور شدهاند لذا سایر بخشها نیز باید چنین باشند.
نوری گفت: آموزشوپرورش در راستای ارتقای فرهنگ جامعه طرحهای خوبی را در یک سال اخیر اجرایی کرده که آخرین آن برگزاری سوگواره احلی من العسل بود و در سطح بسیار وسیعی از کشور و با حضور انبوه دانش آموزان اجرا شد.
وی ادامه داد: ضروری است از ظرفیتهای نظام تعلیم و تربیت بیشازپیش استفاده کنیم و در همه برنامه باید پیوست فرهنگی و بخشی از آن پیوست رسانه ای داشته باشیم.
عضو کابینه دولت مردمی تصریح کرد: در دنیا برنامههای روابط عمومیها از سایر بخشهای نهادها و دستگاهها، پررنگتر و سنگینتر است.
وی با تأکید بر اطلاعرسانی دقیق و بهموقع گفت: در برابر رسانههای ما، همواره رسانههای دشمن تلاش کردهاند تا حقایق و دستاوردها را وارونه جلوه دهند بنابراین ضروری است رسانههای داخلی قوی عمل کنند.
نوری افزود: در خصوص نتایج کنکور امسال تبلیغات رسانههای ما ضعیف بود از این رو رسانههای مخالف موفقیتهای مدارس دولتی را بهعنوان موفقیت مدارس غیردولتی به جامعه معرفی کردند؛ بنابراین ابن موضوعهای موردتوجه قرار گیرد.
نظر شما