۳۲۰ پرونده توانبخشی در کمیسیون پزشکی بهزیستی قشم بررسی شد

قشم - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم از بررسی ۳۲۰ پرونده توانبخشی معلولین و مددجویان این جزیره در کمیسیون پزشکی بهزیستی خبر داد.

سیروس شمس اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد پرونده توانبخشی معلولان و مددجویان بهزیستی از (۲۵ مرداد ۱۴۰۰ تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۱) در کمیسیون پزشکی بهزیستی تحت بررسی قرار گرفت و به جز بیماران روان برای ۲۷۰ نفر از افراد دارای معلولیت در جزیره قشم کارت هوشمند صادر شد.

وی ادامه داد: در بررسی های کمیسیون پزشکی بهزیستی ۱۱ پرونده دارای فرزند یا پدر و مادر معلول منجر به صدور کارت معافیت از سربازی شد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم با اشاره به اینکه تایید کمیسیون پزشکی شرط اول دریافت خدمات توانبخشی از سازمان بهزیستی است گفت: تایید معلولیت افراد منوط به تشخیص کمیسیون پزشکی، تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت است.

شمس اللهی اضافه کرد: اکنون هزار ۱۴۴ خانوار در قالب سه هزار و ۴۰۰ مددجو تحت پوشش بهزیستی شهرستان قشم قرار دارند که از وسایل کمک توانبخشی در قالب ویلچر، عصا، باطری سمعک و نظایر آن بهره مند می شوند.

وی گفت: اعضای این کمیسیون شامل فیزیوتراپ، کاردرمانگر، گفتار درمانگر، شنوایی شناس، روانشناس، روانپزشک و پزشک است و اعضا با توجه به نوع معلولیت در کمیسیون حضور پیدا می کنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم معلولیت ها را در ۶ گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی برشمرد و افزود: شدت معلولیت هر گروه در چهار سطح، خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تعیین می‌شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha