۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84855776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۳ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در گلستان تامین شد

گنبدکاووس - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تاکنون ۱۹۳ هکتار زمین برای ساخت ۱۰ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین شد.

اسدالله پناه یزدان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تامین حدود ۸۰۰ هکتار زمین در ادامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برنامه است و هفت هکتار زمین در قرق و ۱.۵ هکتار در نگین شهر در مرحله تهیه نقشه است و زمین ۲ هکتاری جهاد کشاورزی در گنبدکاووس هم در مرحله واگذاری برای اجرای این طرح قرار دارد. 

وی افزود: ۹۱ هزار و ۳۷۸ نفر از مردم گلستان در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند که با انجام مراحل مختلف به پرونده ۶۸ هزار و ۷۶۱ نفر معادل ۸۱ درصد رسیدگی و در نهایت ۲۶ هزار و ۳۷۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

پناه یزدان تعهد گلستان در چهار سال را ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون برای هفت هزار و ۲۲۵ نفر از واجدان شرایط تشکیل پرونده شده که چهار هزار و ۱۵۷ نفر به بانک معرفی شده و ۲ هزار و ۷۶۳ نفر افتتاح حساب کردند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: ۱۹۳ هکتار زمین برای ساخت ۱۰ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی در مناطق شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن با همکاری دستگاه‌های دولتی و به صورت خودمالکی تامین شد و ساخت چهار هزار و ۲۸۳ واحد به صورت مجتمع سازی و گروه‌ساخت در شهرهای مختلف استان شروع شده است.

پناه یزدان گفت: همچنین نام‌نویسی از ساکنان هفت شهر گرگان، کلاله، بندرترکمن، گمیشان، جلین، سیمین‌شهر و قرق با سهمیه پنج هزار و ۸۵۰ واحد در مرحله هفتم طرح نهضت ملی مسکن همچنان ادامه دارد و تاکنون هزار و ۵۳۲ نفر نام نویسی کردند.

میزان تامین زمین طبق اعلام مسوولان گلستان تا اوایل امسال ۲۱۰ هکتار بود که بر اساس آخرین واگذاری قطعی دستگاه‌های اجرایی در نهایت اجرای طرح نهضت ملی در ۱۹۳ هکتار به صورت قطعی هدفگذاری شد

به گزارش ایرنا، پیش بینی اولیه هزینه ساخت هر واحد طرح اقدام ملی مسکن با زیربنای بین ۹۰ تا ۱۰۰ متر مربع پنج میلیارد ریال است که طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار برای پروژه‌های مذکور در شهر گرگان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای استان سه میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و پس از سه سال تنفس دوران ساخت پرداخت می‌شود.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان (۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کد شناسایی) سکونت دارند ضمن اینکه ۲۳ شهر این استان شمالی جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند که مشمول دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha