۱۰ دستگاه دوربین هوشمند در مناطق تحت پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی نصب شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ دستگاه دوربین هوشمند در مناطق تحت مدیریت این اداره کل در سراسر استان نصب و راه‌اندازی شده تا زمینه پایش هوشمند فراهم شود.

به گزارش ایرنا، سعید شهند روز سه‌شنبه افزود: با توجه به اهمیت حفاظت از گونه‌های ارزشمند محیط زیست استان، مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست با دوربین‌های مداربسته به صورت شبانه روزی پایش می‌شود.

وی اضافه کرد: تجهیز مناطق تحت مدیریت به تجهیزات پایش تصویری، نقش بازدارنده در وقوع تخلفاتی نظیر شکار، تخریب و تصرف دارد و در مواردی نظیر وقوع آتش‌سوزی، یگان حفاظت به سرعت از حادثه مطلع شده و وارد عمل می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نوین در پایش و تجهیز مناطق به دوربین‌های هوشمند و مداربسته، طی یک برنامه بلند مدت برای تمامی مناطق پر اهمیت و حساس محیط زیستی انجام خواهد گرفت.

مناطق تحت حفاظت و مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، ۶۷۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۱۵ درصد از کل مساحت استان را شامل می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی طرح جامع گردشگری تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد

وی همچنین گفت: با حضور کارشناس ارشد طرح ملی حفاظت از تالاب‌های ایران، رییس اداره تالاب‌ها، شرکت مجری، ناظر و نماینده دهیاری، عملیات اجرایی طرح جامع گردشگری تالاب کانی برازان آغاز شد.

پایش کارخانه های طلا در تکاب

رییس اداره حفاظت محیط زیست تکاب هم گفت: با نظارت کارشناسان این اداره، معدن و کارخانه استحصال طلای آقدره توسط کارشناسان آزمایشگاه معتمد محیط زیست پایش شد.

محمدرضا صادقیان افزود: این نمونه برداری در قالب طرح خوداظهاری بوده و شامل گازها و ذرات محیطی، صوت و دودکش‌ها است.
وی اظهار کرد: بررسی کیفیت هوای معادن و کارخانه های طلای تکاب بصورت منظم و فصلی انجام می‌شود.

پایش و نمونه برداری از واحدهای شن وماسه و آجرپزی سلماس

رییس اداره حفاظت محیط زیست سلماس هم گفت: واحدهای شن و ماسه، آجر پزی و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرستان سلماس توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست پایش شده و نمونه برداری لازم توسط آزمایشگاه های معتمد محیط زیست با نظارت کارشناسان اداره انجام شد.

فهیمه قمری افزود: نمونه ها از نظر میزان آلایندگی بررسی شده و در صورت  عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی، برای واحد آلاینده اخطاریه صادر می شود  تا نسبت به رفع آلودگی زیست محیطی اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین ضمن راه اندازی گشت مشترک بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست جهت جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب در سردشت، پایش کارخانه های طلا در تکاب و ساست پسماند اشنویه انجام شده و شهرداری اشنویه نیز اخطاریه زیست محیطی در این خصوص دریافت کرد.

پایش سایت پسماند اشنویه / ‌شهرداری اشنویه اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد

رییس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە گفت: سایت پسماند شهرستان بنا بردلایلی مانند خرابی ماشین آلات شهرداری با مشکل مدیریت پسماند مواجه بود و به این دلیل اخطاریە زیست محیطی بە شهرداری اشنویە صادر شده است.
‌کریم خضری درباره آخرین وضعیت سایت پسماند اشنویه از نظر رعایت مسایل زیست محیطی اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت سایت و پوشش پسماند های ورودی به صورت روزانه انجام می‌گیرد.
خضری با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند افزود: در صورت کوتاهی درمدیریت پسماند، مسایل زیست محیطی  پدید می آیند که سلامت عموم مردم در معرض خطر قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha